تحصیل ۷۴۰۰ دانشجو در مراکز علمی ـ کاربردی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3737699
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

تحصیل ۷۴۰۰ دانشجو در مراکز علمی ـ کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه جامع علمی ـ. کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷ هزارو ۴۰۰ دانشجو در ۱۱ مرکز علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 7400 دانشجو در مراکز علمی ـ کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، امین موسایی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 20 مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: ظرفیت افزایش دانشجو در دانشگاه وجود دارد و این مجموعه در گذشته پاسخگوی جمعیت دانشجویی ۱۱ هزار نفری بوده است .
وی لازمه ایجاد دانشگاهی پویا و جذب دانشجو به شکل مستمر را اعتماد سازی مناسب با حفظ و افزایش کیفیت آموزشی دانست .
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه محیطی علمی و فرهنگی است، فعالیت‌های فرهنگی را از ضروریات رشد این محور برشمرد و عنوان کرد: باید بخش‌های مختلف در این راستا دیده شود و براساس طیف‌های سنی دانشجویان شاخص‌هایی در راستای توسعه فرهنگی ایجاد و هدفگذاری‌هایی محقق شود .
موسایی با اشاره به هدفگذاری پوشش ۳۰ درصدی دانشجویان در حوزه مهارت محوری تا پایان برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی در این بخش از جمله دانشگاه‌های محور تحقق این هدفگذاری است .
وی ادامه داد: از جمله اهداف ایجاد دانشگاه تحقق مهارت محوری است، ضمن اینکه لازمه آموزش مهارتی داشتن ابزار است که باید در این حوزه زیرساخت قوی داشته باشیم .
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: همچنین یکی از دروس مورد توجه در دانشگاه دروس حوزه کارورزی است که در محیط کاری و به شکل عملی محقق می‌شود .
موسایی بیان کرد: دروس کاربینی و کارورزی عاملی برای خروجی محوری اهداف است که در این بخش کیفی سازی دروس کاربینی و کارورزی عملیاتی می‌شود .
وی با تاکید بر حوزه نظارت، اظهارکرد: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های ابلاغی در مراکز زیر نظر این حوزه با هدف کیفیت بخشی و رشد بهتر اقدامات نیز اجرایی شده است .
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تایید مدارک صادره از دانشگاه علمی کاربری، اضافه کرد: به لحاظ قانونی مدارک دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است .
موسایی ابراز کرد: حرکت دانشگاه علمی کاربردی بر روی ریل هدفگذاری اولیه می‌تواند با تحقق آموزش عملی، مهارت آموزی و کیفیت بخشی، خروجی بهتری را عملیاتی کند .
وی تصریح کرد: کیفی سازی هرچه بهتر آموزش‌ها عاملی برای اعتماد سازی بیشتر برای خانواده‌ها محسوب می‌شود .
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر زمان‌مند بودن رشته‌های آموزشی دانشگاه، افزود: همچنین نیاز سنجی محلی و تاکید بر احصای نیازهای بومی و هدفگذاری آموزشی بر این محور نیز از دیگر برنامه‌های مورد توجه دانشگاه است.
انتهای پیام

captcha