ویزیت تخصصی 8 هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه
کد خبر: 3737857
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

ویزیت تخصصی 8 هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در مکه مکرمه، گفت: تاکنون ۸ هزار نفر از زائران ایرانی در مکه مکرمه توسط پزشک متخصص، ویزیت شده‌اند.

ویزیت تخصصی 8 هزار زائران ایرانی در مکه مکرمه/مراجعه روزانه 200 تا 400 زائر ایرانی به مراکز درمانی هلال احمر در مکه مکرمهبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر سیدعلی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره آخرین آمار خدمات ارائه شده به زائران حج تمتع اظهار کرد: طبق آخرین آمار کسب شده تا کنون حدود ۸ هزار تن از زائران ایرانی توسط پزشک متخصص ویزیت شده‌‎اند و ۲۵ هزار و ۶۰۰ خدمت نیز به زائران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های پزشکی و دارو‌های لازم برای درمان زائران فراهم شده است، افزود: هر خدمت ارائه شده به معنای این است که زائران به عنوان نمونه از خدماتی مانند سی تی اسکن، نوار قلب و ... بهره می‌گیرند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در حال حاضر ۹ نفر از زائران ایرانی به منظور ادامه روند درمان به بیمارستان سعودی منتقل شده‌اند که روند درمان آن‌ها در حال انجام است و سایر زائران نیز با مراجعه به مراکز درمانی تعیین شده و بیمارستان‌های مشخص شده، مورد مداوا قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: در تمامی مجموعه‌ها (هتل ها) واحد درمانی به همراه پزشک راه اندازی شده است و برخی مجموعه‌ها نیز دارای درمانگاه هستند؛ البته یک بیمارستان کامل با همه تجهیزات نیز راه اندازی شده است که به زائران خدمات رسانی می‌کند.
 
مرعشی تصریح کرد: بیشترین مراجعات زائران به مراکز درمانی به دلیل درد‌های عضلانی است که امیدواریم زائران به توصیه‌های لازم دقت کنند.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به مراجعه زائران ایرانی به به درمانگاه‌ها در مکه مکرمه، گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ زائر ایرانی ویزیت می‌شوند و علت اکثر مراجعات سرماخوردگی و گرمازدگی است. در این مراکز بعد از ویزیت و معاینه مراجعه کنندگان، علاوه بر تامین دارو‌های مورد نیاز، برخی خدمات مانند تزریقات ارائه می‌شود و در صورت نیاز با هماهنگی واحد امداد، بیماران برای بررسی بیشتر به بیمارستان مرکز پزشکی هلال احمر ایران در مکه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هریک از این ۵ درمانگاه حدود ۲۰ نفر کادر درمانی شامل پزشک، پرستار و تکنسین‌های دارویی و امداد مستقر هستند، تاکید کرد: خدمات رسانی در این مراکز به صورت ۲۴ ساعته است و این مراکز به دستگاه‌های الکترو شوک، مانیتورینگ قلبی، دستگاه اکسیژن ساز و دارو‌های موارد اورژانس مجهز هستند.
 
مرعشی یادآور شد: بیمارستان مکه با تیم پزشکی و بخش‌های مختلف تخصصی و اتاق عمل دایر است وعلاوه بر پنج درمانگاه فعال شبانه روزی در هتل‌های پر تجمع زائران ایرانی در ۸۰ هتل نیز پزشک عمومی مستقر است.

انتهای پیام
captcha