ایجاد موقوفات جدید اطلاع‌رسانی بیشتر از سوی رسانه‌ها را می‌طلبد
کد خبر: 3738063
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

ایجاد موقوفات جدید اطلاع‌رسانی بیشتر از سوی رسانه‌ها را می‌طلبد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بابیان اینکه خبرنگاران همواره به عنوان یاوران حقیقی وقف عمل کرده‌اند، گفت: ایجاد موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر از سوی رسانه‌ها را می‌طلبد.

خبرنگاران همواره یاوران حقیقی عرصه وقف بوده‌اند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در اولین جشنواره میراث قلم و تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه وقف بیان کرد: خبرنگاران همواره به عنوان یاوران حقیقی وقف عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ترویج و تبلیغ وقف اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: این اقدامات منجر به ایجاد 500 وقف جدید طی دو سال اخیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جوانبخت افزود: یک قدم دیگر که برای ایجاد وقف هاس بیشتر در کشور نیاز است، اطلاع رسانی و تبیین بیشتر سنت حسنه وقف در کشور و آشناسازی مردم با وقف است

وی خاطرنشان کرد: ایجاد موقوفات جدید در کشور و استان باید با توجه به نیازهای روز جامعه صورت گیرد و در این مورد نیاز به اطلاع رسانی از سوی رسانه ها و خبرنگاران بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از مشکلات موجود عدم آشنایی عموم مردم با وقف بوده و حتی بسیاری از مدیران و مسئولان نیز با این سنت حسنه آشنا نیستند و این قصور شاید به خود اداره اوقاف نیز بازمی گردد که نیازمند اطلاع رسانی بیشتر در خصوص وقف می باشد.

وی اظهار کرد: از سال 90 و 91 که ساختار اوقاف به ساختارهای تخصصی منجر شد، شاهد افزایش روزافزون این سنت حسنه و موقوفات جدید بوده ایم و بیشتر موقوفات نیز در حوزه اجتماعی و مذهبی بوده که امید است در حوزه بهداشت و درمان و آموزش نیز که استان نیاز دارد، وقف های جدیدی رقم بخورد.

انتهای پیام

captcha