آموزش ۳۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «فاطمه صغری» بناب
کد خبر: 3738066
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

آموزش ۳۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «فاطمه صغری» بناب

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن شهری «فاطمه صغری» بناب، با بیان اینکه ۳۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می‌شود.

 آموزش 30 قرآن آموز در خانه قرآن فاطمه صغری بناب

خدیجه وکیلی، مدیر خانه قرآن شهری «فاطمه صغری» بناب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 30 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه  حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی از گرایش های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می‌شود.
وی افزود: قرآن کریم کلام الهی است که از منبع وجودی قدرتمند به سوی مخلوقات ضعیف فرود می‌آید و هم چون نیروی برق فشار قوی است که دستگاه‌های ضعیف را فرو می‌پاشد و می‌سوزاند؛ از این رو نیاز به واسطه ای برای گرفتن وحی است که این کار را پیامبر(ص) انجام می‌دهد.
وی، به پایه سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنی جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
وکیلی، ادامه داد: روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم یکی از مواردی است که مقدمه‌ای برای تدبر و تفکر در قرآن بوده و خواندن قرآن به طور صحیح یکی از محاسن اعتقادی و رفتاری است که باید به طور دقیق آن را فراگرفت و عمل نمود.
مدیر خانه قرآن شهری «فاطمه صغری» بناب، ضمن بارگو تمودن لزوم یادگیری روخوانی و روانخوایی قرآن یادآور شد: بدون آشنایی با قرائت، روخوانی، روان‌خو‌انی و مفاهیم قرآن، عمل به فرامین و رهنمودهای الهی مشکل است.
وی با اشاره به فرموده سیدالساجدین(ع) افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند: هرکس به حرفی از کتاب خدای تعالی گوش فرا دهد، بدون اینکه آن را بخواند، خدای تعالی برایش یک حسنه و نیکی نوشته، یک گناهِ او را می زداید و او را یک درجه بالا می برد. و هر که آن را با نگاه کردن و بدون صدا بخواند، خدای تعالی به هر حرفی، یک نیکی برایش نوشته و یک گناه می زداید و یک مرتبه، بالا می برد. و هر که یک حرف از ظاهر آن بیاموزد، خدای تعالی 10 نیکی برایش می‌نویسد و 10 گناهش را می زداید و ده درجه او را بالا می‌برد.
وکیلی، امید قلبها را از فضایل انس با قرآن دانست و تاکید کرد: انس با كتاب خدا بهترين و جاودانه ترين يافته‌ای است كه تقوای به دل و عمل به چشم و دست و دل و موفقيت از عنايت اوست و اين چنين است كه مونس دلهای بی قرار در شب های دراز می شود و طراوت زبانها و اميد قلبها در هجوم تيرگی‌هاست.

انتهای پیام

captcha