دیدار با خانواده شهید ترور «مهدی قیومی»
کد خبر: 3738150
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
در برنامه «ستارگان پر فروغ» منطقه 10 صورت می‌گیرد؛

دیدار با خانواده شهید ترور «مهدی قیومی»

گروه جهاد و حماسه ــ رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی در ویژه برنامه ستارگان پر فروغ با خانواده معظم استوار دوم شهید مهدی قیومی دیدار می‌کند.

دیدار با خانواده شهید ترور «مهدی قیومی»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 10؛ در برنامه «ستارگان پر فروغ» این هفته که ساعت 11 سه شنبه 23 مرداد ماه در خانه شهید والامقام «مهدی قیومی» برگزار می‌شود؛ محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 به منظورگرامیداشت یاد و خاطره شهدا با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و از آنها تجلیل خواهد کرد.
شهید استوار دوم مهدی قیومی سال 1331 در شهرستان خرم آباد لرستان در خانواده‌ای مذهبي به دنيا آمد. تحصيلات ابتدایی را با موفقيت پشت سر نهاد و سپس در سال 1349 وارد آموزشگاه پاسباني شهرباني شد. همزمان با پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامي و ماه‌های قبل از آن در مسجد حضرت اميرالمؤمنين(ع) در محله سرآسياب مهرآباد به عنوان سرپرست گروه مشغول به خدمت بود و در حد امکان به مبارزات مردمی ياری مي‌رساند و دسائس مزدوران رژيم طاغوت را خنثي می‌کرد. پس از پيروزی انقلاب نيز در همان محل به حراست از دستاوردهای انقلاب همت داشت.
با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه‌های نبرد شد و در سال 1360 داوطلبانه به جبهه جنوب اعزام شد. پس از پايان مأموريت مجددا به تهران بازگشت و درجمع تکاوران شهربانی به انجام وظيفه پرداخت که همزمان با آغاز عملیات تروریستی منافقین درشهرها بود.
استوار دوم قیومی که صبح روز22 اردیبهشت 1361 به همراه برخی از برادران تکاور شهربانی در ميدان ونک تهران مشغول انجام مأموریت بود، مورد حمله تيم‌های تروريستی منافقين قرار می‌گيرد و به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.
یادآور می‌شود؛ گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه 10 به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا؛ براساس فرموده مقام معظم رهبری به «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه ستارگان پر فروغ است که هر هفته، سه شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص این برنامه می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی بعد از چهار راه قلیچ‌خانی؛ «خانه موزه شهیدان اقبالی» مراجعه کرده یا با شماره تلفن: 66691546 تماس بگیرند.

 انتهای پیام

captcha