۲۲ اکیپ دامپزشکی آماده استقبال از عید قربان در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3738221
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

۲۲ اکیپ دامپزشکی آماده استقبال از عید قربان در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ۲۲ اکیپ ثابت و سیار آماده ارائه خدمات رایگان در عید سعید قربان هستند.

22 اکیپ دامپزشکی آماده استقبال از عید سعید قربان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان، امید جمشیدی، معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 22 مردادماه اظهار کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ 22 اکیپ ثابت و سیار را برای خدمات رایگان در روز عید قربان تجهیز کرده است.
وی افزود: با توجه به سنت رایج ذبح و قربانی دام از سوی حجاج به منظور ارتقاء سطح سلامت هم‌استانی‌ها و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت بر ذبح شرعی دام به منظور اطمینان از حلیت گوشت دام‌های کشتار شده در این روز از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اقداماتی انجام شده است.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد معاینات قبل از کشتار دام در میادین عرضه دام، استقرار 22 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و نظارت بر ذبح شرعی در محل اداره‌کل و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه، استقرار اکیپ‌های ویژه بازرسی بهداشتی و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام استان را از مهمترین فعالیت‌های این اداره کل در روز عید سعید قربان برشمرد.
جمشیدی اضافه کرد: چاپ پوستر و بروشور مرتبط با عید سعید قربان، تهیه پلاکارد و نصب بر روی خودروهای اکیپ‌های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی، هماهنگی با دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی برای اعزام روحانیون به همراه اکیپ‌های بازرسی بهداشتی با هدف نظارت بر ذبح شرعی دام‌ها از جمله برنامه‌های دامپزشکی استان است.
وی ابراز کرد: هماهنگی با دستگاه‌های حمایت از جمله کمیته امداد و بهزیستی به منظور نظارت بهداشتی بر گوشت‌های ارسالی به مراکز تحت حمایت آنها از دیگر اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان در روز عید سعید قربان است.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: معاینات دام زنده قبل از کشتار، بازرسی‌های بهداشتی پس از کشتار دام و نظارت‌های شرعی در زمان کشتار دام که روز عید قربان از سوی کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان و ادارت دامپزشکی تابعه صورت می‌گیرد، کاملاً رایگان است.
جمشیدی تصریح کرد: هم‌استانی‌ها در صورت تماس با شماره ۴ رقمی 1512 می‌توانند از خدمات اداره‌کل دامپزشکی استان بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

captcha