شرکت ۱۸۶ گیلانی در مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر
کد خبر: 3738322
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱

شرکت ۱۸۶ گیلانی در مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی امین دوره مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگر، گفت: تعداد شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ و قرائت ۱۸۶ نفر از خانواده‌ها هستند.

حضور 186 نفر در مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی امین دوره مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگر استان، اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات ویژه خانواده های معزز شهدا و ایثارگران استان گیلان از 17 لغایت 20 مرداد برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات مذکور در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل به میزبانی چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، تالش و فومن برگزار شد، تصریح کرد: این دوره از مسابقات ویژه برادران و خواهران در گروه های سنی 12 تا 16 سال، 16 تا 21 سال، 21 تا 35 سال و 35 سال به بالا برگزار می شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان، تعداد شرکت کنندگان در رشته های حفظ و قرائت را 186 نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر استان دانست و متذکر شد: همچنین 430 نفر در رشته های مفاهیم و تفسیر شرکت کردند.

داوطلب، هدف از برگزاری مسابقات قرآن را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که در راه قرآن گام برمی دارند در دنیا و آخرت نیازمند دیگران نیستند؛ چرا که قرآن ریسمانی محکم و امن برای رسیدن به خداوند است.

وی یادآور شد: قرآن باران همیشه تعلیم و تربیت برای انسان است و انسان را به کمال و سعادت دنیا و آخرت نزدیک می کند لذا برگزاری چنین مسابقاتی فرصت انس با قرآن است.

این مسئول فرهنگی، از راه یابی 15 شرکت کننده این دوره از مسابقات قرآنی به مرحله کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: کلاس های آمادگی و تقویت صوت و لحن توسط اساتید مجرب و بین المللی از روز یکشنبه، 27 مرداد برای راه یافتگان به مرحله کشوری تدوین و اجرا می شود.

داوطلب، با بیان اینکه آزمون کتبی مسابقات تفسیر و مفاهیم در سوم شهریور برگزار خواهد شد، گفت: در صورت تمهید منابع برای مرکز، نفرات اول این دو رشته نیز به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha