حفظ قرآن؛ فرصتی برای بهره‌گیری از معارف الهی
کد خبر: 3738562
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

حفظ قرآن؛ فرصتی برای بهره‌گیری از معارف الهی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن نور گلشن دانش شبستر، با اشاره به اثرات حفظ قرآن در زندگی یادآور شد: حفظ قرآن مجيد و انس با آن، انسان را در مسير عمل به وحی و بهره جستن از معارف بلند آن قرار می‎دهد و در نتيجه او را از آتش دوزخ مصون می‎دارد.

حفظ قرآن، انسان را در مسير معارف قرآن قرار می‎دهد

معصومه زمانی، مدیر خانه قرآن نور گلشن دانش شبستر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، قرآن را نور دانست و گفت: قرآن نور است، نوری است که از مخزن لایزال ذات منورالنور به بندگان خاص الهی می‌تابد، به هرکسی که تابید او را منور می‏‌کند، می‏ رسد به جایی که در اثر اعمال صالح و معاشرت و مجاورت با این منبع نور یعنی قرآن، انوار رحمت رحیمیه الهی سراسر وجود این عبد صالح را فرا می‏‌گیرد وقتی غرق بحار انوار شد، آن وقت تولد دوباره پیدا می‌کند.
وی از معجزه بودن تاثیرات قرآن گفت و ادامه داد: قرآن حکيم از نظر تأثيرات خود نيز معجزه است و آن تأثيری که در قرآن هست در هيچ کتاب انسانی وجود ندارد و به وسيله همين تأثير در دنيا منتشر و آن را روشن نموده است. نخستين علاقه تأثير با روح انسانی است، هرگاه روح، مأثر و منقلب شود، در تصوّرات، گفتار و کردار انسانی نيز انقلاب حاصل می شود، زيرا مرکز اين سه چيز دل يا روح است.
زمانی با اشاره به اثرات حفظ قرآن در زندگی یادآور شد: حفظ قرآن مجيد و انس با آن، انسان را در مسير عمل به وحی و بهره جستن از معارف بلند آن قرار می‎دهد و در نتيجه او را از آتش دوزخ مصون می‎دارد.
انتهای پیام

captcha