اجرای دومین دوره طرح کاتبان وحی در قم
کد خبر: 3738584
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

اجرای دومین دوره طرح کاتبان وحی در قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول اجرای طرح کاتبان وحی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای دومین دوره این طرح در قم خبر داد.

اجرای دومین دوره طرح کاتبان وحی در قملیلا نوراللهی، مسئول اجرای طرح کاتبان وحی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم؛ گفت: این طرح برای اولین بار و با همکاری اداره اوقاف شهرستان قم به صورت حفظ همراه با کتابت و با محوریت جدید گرایش به مسئله حفظ و مفاهیم و تفسیر روایی به صورت موضوعی در حال اجراست و تاکنون موفقیت‌های زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه شروع اولین دوره این طرح از شهریورماه سال قبل بوده وبا 14 نفر از قرآن‌آموزان کار خود را آغاز کرده است تصریح کرد: با گذشت حدود 9 ماه از آغاز طرح، قرآن‌آموزان موفق به حفظ 23 جزء از قرآن شده‌اند.

نوراللهی با بیان اینکه این طرح 2 ساله بوده و به صورت حضوری و هفته ای 3 جلسه تشکیل می‌شود عنوان کرد:
از ویژگی‌های منحصر به فرد این طرح رویکرد جدید نگاه به مسئله حفظ و شروع از سوره‌های خاص با روش‌های جدید آموزشی ورمزگذاری آیات است؛ در این طرح، قرآن‌آموزان بعد از اینکه آیه مورد نظر را با روش‌های خاص، حفظ کردند شروع به کتابت همان آیه حفظ شده می‌کنند و بعد از نوشتن آیه مورد نظر، اشکالات خود را علامت‌گذاری می‌کنند.
مسئول اجرای طرح کاتبان وحی با بیان اینکه روش های حفظی این طرح کاملا جدید است و قرآن آموزان برای هر کدام از کتابت حفظ ومفاهیم و سوره و جزءها و آیات روایی وتقسیم بندی موضوعی آیات دفتر مخصوص کتابت دارند بیان کرد: با این کار قرآن آموزان را به غیر از بحث حفظ به سمت مفاهیم و تدبر در آیات نیز سوق می‌دهیم .
نوراللهی گفت: برای ارزیابی محفوظات قرآن آموزان در طول دوره آزمون های کتبی وشفاهی برگزار می شود؛دراین روش به صورت همزمان پرسش از درس جدید انجام و مفاهیم وموضوع آیات وتفسیر روایی آیات انتخابی بیان می شود.

وی با اشاره به فوائد این طرح تصریح کرد: ضعف های یادگیری حفظ دراین طرح کاملا اصلاح شده وحفظ با روش های آسانتر آموزش داده می شود همچنین آشنا نمودن قران آموزان با آیاتی که مضمون آن در روایات در شان اهل بیت است با استفاده از تفسیر روایی از دیگر شیوه های کاربردی این طرح است.
نوراللهی با بیان اینکه تربیت مربی حفظ و مفاهیم از جمله اهداف این طرح است اظهار کرد: مرحله دوم این طرح از 21 تیرماه امسال و با حضور 21 نفر از متقاضیان کار خود را اغازکرده و قران آموزان تا کنون موفق به حفظ حدود 2 جزء از قران شده اند .
یادآور می شود این طرح در کانون حضرت فاطمه زهرا واقع در امامزاده ابراهیم(ع) در حال برگزاری است. 

انتهای پیام 

captcha