زبان‌های بومی برای ابراز ارادت به ائمه از طریق آثار ادبی به‌کارگیری شود
کد خبر: 3738616
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

زبان‌های بومی برای ابراز ارادت به ائمه از طریق آثار ادبی به‌کارگیری شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ارائه آثار ادبی با مضمون ائمه اطهار(ع) به زبان‌های بومی از جمله ترکی ضمن حفظ هویت فرهنگی، ابراز ارادت مردم به امامان به زبان‌های مختلف را ترویج می‌دهد.

زبان‌های بومی برای ابراز ارادت به ائمه از طریق آثار ادبی به‌کارگیری شودبه گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی شامگاه سه‌شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمودند مومن، مومن واقعی نیست؛ مگر اینکه ۳ خصلت را داشته باشد؛ سنتی را از پرودگار، سنتی را از پیامبر اکرم(ص) و سنتی را از امامش فرا بگیرد و عمل کند.
وی ادامه داد: سنتی از پروردگارش پوشاندن راز خود، سنتی از پیامبرش مدارا و نرمی با مردم و سنتی از امام مربوط به صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان‌حالی است که باید آن‌ها را فرا گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تقدیر از نویسندگان داستان‌های ترکی با مضمون دینی و امام رضا(ع) تصریح کرد: این افراد پیشینه و هویت ملی و فرهنگ بومی ما را زنده نگه می‌دارند و این مسیر را هموار کردند تا ترک زبان‌ها نیز عشق و ارادت خود را به زبان خود بیان کنند.
وی با اشاره به اینکه پیش از این جشنواره شعر ترکی در استان آذربایجان شرقی فعالیت خود را از سال‌های گذشته آغاز کرده بود عنوان کرد: جشنواره بین‌اللمی امام رضا (ع) ۱۶ سال است که ارادت مردم در ۳۱ استان را تجربه می‌کند اما امسال استان زنجان مفتخر است تا پرچمدار شروع جشنواره داستان‌نویسی به زبان ترکی است.
کرباسی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۰ تیرماه تعیین شده بود خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تعدادی آثار هنوز تکمیل نشده بود و عده‌ای دیرتر متوجه این جشنواره شدند، تا ۵ مردادماه تمدید شد و ۱۰۹ شرکت‌کننده ۱۷۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
این مسئول با بیان اینکه جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی در دو گروه سنی زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال برگزار شد، بیان کرد: از ۱۰ استان شامل زنجان، البرز، خراسان رضوی، تهران، اردبیل، همدان، قم، سمنان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این جشنواره شرکت کردند. 
captcha