شرایط معافیت دارندگان مدارک تخصصی حفظ قرآن از حضور در آزمون دریافت مدرک تحصیلی
کد خبر: 3738788
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

شرایط معافیت دارندگان مدارک تخصصی حفظ قرآن از حضور در آزمون دریافت مدرک تحصیلی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن طبق شرایط و ضوابط مشخص از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد معاف هستند.

شرایط معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حفاظ قرآن امسال نیز می‌توانند از ۱۰ تا ۱۵ شهریور‌ماه در آزمون صحت حفظ قرآن جهت اخذ مدرک کارشناسی و بالاتر رشته علوم قرآنی شرکت کنند.
براساس مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی آن دسته از حافظان ديپلم، غير ديپلم و ليسانس علوم قرآنی كه دارای يكی از مدارم درجه  (با عنوان استاد حفظ قرآن و شرایط حافظ ممتاز قرآن، آشنا با تفسير علوم قرآنی و دارای 10 سال سابقه تدريس و تربيت حافظان قرآن)، 2 (با عنوان حافظ ممتاز قرآن و شرایط تسلط بر تلاوت مرتل كل قرآن از حفظ، ترجمه آيات و مفردات قرآن) و 3 (با عنوان حافظ كل قرآن و شرایط تسلط بر خواندن كل قرآن از حفظ، همراه با درك معنای آيات) از شركت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.
بنابر اين به منظور استفاده از هرگونه مزايای قانوني مربوط به حافظان قرآن چنانچه دارای يكي از مدارك تخصصي فوق به امضای رئيس سازمان تبليغات اسلامی و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، با ارائه اصل و تصوير مدرك در روز آزمون از شركت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.
ضوابط این معافیت نیز به شرح ذیل است:
1- حافظان ديپلم و زير ديپلم كه از آزمون صحت حفظ معاف هستند، لازم است جهت تطبیق اصل مدارک در روز آزمون حاضر شوند و برای صدور مدرك كارشناسی، مدارك ذيل را تا تاريخ ششم شهریور 97 به نشانی سازمان سنجش آموزش كشور، صندوق پستی 4378/15875 حوزه معاونت فنی و آماری سازمان ارسال کنند:
1-1) تصوير شناسنامه و كارت ملی
1-2) 2 قطعه عكس 4 3 تمام‌رخ، تهيه شده در سال جاری
1-3) تصوير مدرك تخصصی صحت حفظ كه در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد.
2- حافظان دارای مدرك كارشناسی رسمی علوم قرآنی كه از آزمون صحت حفظ معاف هستند، لازم است جهت تطبیق اصل مدارک در روز آزمون حاضر شوند و برای استفاده از تسهيلات لازم است تا تاريخ پنجم شهریور 97 مدارك ذيل را به نشانی سازمان سنجش آموزش كشور، صندوق پستی 4378/15875 حوزه معاونت فنی و آماری سازمان ارسال کنند:
2-1) تصوير مدرك كارشناسي رسمي علوم قرآني با گرايش‌های علوم قرآن مجيد، تفسير قرآن مجيد، فنون قرائت مجيد، تلاوت و كتابت قرآن مجيد، تربيت معلم قرآن و تربيت مربی عقيدتی ـ سياسی، الهيات و معارف اسلامي با گرايش علوم قرآن و حديث.
2-2) تصوير مدرك تخصصي صحت حفظ كه در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد.
2-3) فهرست رشته‌ها و دانشگاهای انتخابی در مجموعه امتحانی الهيات و معارف اسلامی(كد رشته 1111)- اين فهرست از دفترچه شماره 2 آزمون كارشناسي ارشد قابل بهره‌برداری می‌باشد.
ب) حافظان دارا‌ی مدرك كارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرايش‌های ياد شده در بند 2-1(اسامی ذكر شده در جداول ذيل) كه از آزمون صحت حفظ معاف نمي‌باشند، باید تصوير مدرك كارشناسی رسمی خود را تا تاريخ سه‌شنبه مورخ 97/05/30 به نمابر 88922237-021 فاكس کنند.
تذكر: به همراه داشتن اصل و تصوير مدرك كارشناسی مورد تاييد در روز آزمون الزامی است.
دارندگان ديگر مدارك كارشناسی غير علوم قرآنی حق استفاده از اين تسهيلات را دارا نیستند.
حافظان كل قرآن مجيد كه در سال‌های گذشته از تسهيلات قانون اعطای مدرك كارشناسی و بالاتر استفاده كرده‌اند، حق استفاده مجدد از اين تسهيلات را نخواهند داشت.
زمان برگزاری آزمون صحت حفظ از روز شنبه 10 شهریورماه تا پنجشنبه، 15 شهریورماه خواهد بود. داوطلبان معرفی شده لازم است جهت دريافت كارت ورود به جلسه آزمون و آگاهی از زمان و مكان برگزاری اين آزمون از روز دوشنبه، پنجم تا روز جمعه نهم شهریورماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه کنند.
مواد آزمون صحت حفظ:
آزمون صحت حفظ به ميزان 10 سوال از كل قرآن كريم(هر سه جزء يك سوال به صورت شفاهی)
آزمون تلاوت شامل نكات تجويدی، وقف و ابتدا، صوت و لحن و مفاهیم

انتهای پیام

captcha