جهاد دانشگاهی حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه
کد خبر: 3738974
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

جهاد دانشگاهی حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه

گروه معارف- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به بی اعتمادی میان صنعت و دانشگاه گفت: میان دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده وجود دارد که جهاد دانشگاهی می تواند این خلأ را پر کند.

 جهاد دانشگاهی حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه

به گزارش ایکنا از مازندران محمد احمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور عصر دیروز 24 مردادماه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران که در دفتر این واحد، با اشاره به اینکه در 17 رشته تحصیلی دانشجوی دکترا می پذیریم و یکی از مهم‌ترین اهداف‌مان صنعتی کردن دانشگاه آزاد است، اظهار کرد: زمانی دانشگاه موفق می‌شود که بخش کارآموزی صنعت را در آن تقویت و فعال کنیم. 
وی با بیان اینکه میان صنعت و دانشگاه بی اعتمادی وجود دارد، تصریح کرد: میان دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده وجود دارد که جهاد دانشگاهی می تواند این خلأ را پر کند. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور با اشاره به اینکه یکی از دلایل ضعف در برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه، ضعف اساتید است، خاطرنشان کرد: برخی از اساتید دانشگاه هیچ نوع نگاه درآمدی برای دانشگاه‌ها ندارند که لازم است به این سمت حرکت کنند. 
احمدی با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی برای توسعه در مازندران وجود دارد، تصریح کرد: باید دانشگاه‌ها به گونه ای تلاش کنند که اداره امور از منابع درآمدی غیر از شهریه، انجام پذیرد. 
وی با اشاره به اینکه به دنبال برقراری ارتباط مستمر با جهاد دانشگاهی در مسیر توسعه هستیم، گفت: برگزاری استارت‌آپ‌ها یکی از اصلی ترین برنامه های دانشگاه آزاد نور است که در دستور کار قرار دارد. 
رئیس دانشگاه آزاد نور افزود: برگزاری استارت‌آپ‌ها کمک می کند تا رابطه میان دانشگاه و صنعت به بهترین شکل ممکن برقرار شود. 

جهاد دانشگاهی حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه

حاکم بودن روح فردمحوری بر آئین نامه ارتقای هیئت علمی  دانشگاه‌ها
در این دیدار واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران نیز با تاکید بر این که باید نقش دانشگاه و اثرگذاری آنان را در جامعه پررنگ تر کرد، گفت: اینکه در دانشگاه آزاد نور 17 رشته در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد، ظرفیت بسیار بزرگی است که در مسیر توسعه استان، مغفول مانده است. 
وی با بیان اینکه توجه به پایان نامه های ارشد و دکترا و انعکاس آنها از سوی خبرگزاری ایسنا و ایکنا در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در میان هیاهوی سیاسی استان که هر گروهی برای تامین منافع خود اقدام کرده و به توسعه مازندران نمی اندیشد، هدایت پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پرداختن به مسائل توسعه ای استان و بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد. 
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه توسعه استان با ظرفیت‌های فراوان موجود همخوانی ندارد، اظهار کرد: در اجرای پروژه‌هایی که به جهاد دانشگاهی محول می‌شود استفاده از همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها مدنظر است که در این مسیر می توان از ظرفیت دانشگاه آزاد نور نیز استفاده کرد. 
عبدالهیان با بیان اینکه برای رفع چالش‌ها و مسائل مختلف استان با ظرفیت‌های موجود در مازندران باید همکاری و اقدام مشترک داشته باشیم، گفت: مشارکت در جامعه به ویژه در مباحث علمی بسیار پائین است که این موضوع تا حدود زیادی متاثر از آئین نامه ارتقای اعضا هیات علمی است. 

نقص آئین نامه‌ها و قوانین؛ عامل اصلی ناکارآمدی پژوهش‌های دانشگاهی
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی عدم توجه به مقوله مسئله محوری در پژوهش‌ها و عدم رغبت حرکت اعضای هیئت علمی به سمت درآمدزائی، آئین نامه‌ها و قوانین موجود است، اظهار کرد: اصلاح فرآیند ارتقا اعضای هیئت علمی به نحوی که زمینه کارآمد شدن آنها و پروژه محور شدن پژوهش ها را سبب شود ضرورت دارد. 
وی تاکید کرد: تا زمانی که روح فردمحوری بر آئین نامه ارتقای هیئت علمی حاکم است، نمی توان انتظار داشت دانشگاه مشکلی را از جامعه برطرف کند و نتیجه مطلوبی عاید کشور کند. 
انتهای پیام

 

captcha