گوشت با ذبح غیراسلامی وارد کشور نمی‌شود
کد خبر: 3739303
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

گوشت با ذبح غیراسلامی وارد کشور نمی‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه ذبح دام در کشتارگاه کشور‌های خارجی کاملاً شرعی و قانونی است، ابراز کرد: روحانیان ناظر بر کشتار دام هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد حتی یک کیلوگرم گوشت با ذبح غیر‌اسلامی وارد کشور شود.

یک کیلوگرم گوشت با ذبحی غیراسلامی وارد کشور نمی‌شود

این روزها و با افزایش قیمت گوشت و مرغ در کشور، گوشت‌های گرم وارداتی با قیمت مناسب‌تر در بازار گوشت و مرغ هم عرضه می‌شوند که دارای مشتریان زیادی است که منجر به شکل‌گیری صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌های عرضه کننده این نوع گوشت شده است، اما چندیست زمزمه‌هایی در باب اسلامی ذبح نشدن این دام‌ها عنوان می‌شود که عده‌ای را از خرید این نوع گوشت منصرف می‌کند، برای بررسی نوع نظارت بر کشتار دام‌هایی که در کشورهای غیراسلامی انجام می‌شود مصاحبه‌ای با نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان انجام دادیم.
حجت‌الاسلام امین رضایی‌، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: از آنجا که کشور تولید کافی در تأمین گوشت قرمز خود ندارد مجبور است برای رفع این مشکل از ظرفیت کشور‌های دیگر استفاده کند.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه 14 کشور واردکننده گوشت به کشور است افزود: برزیل به عنوان وارد کننده اصلی و سپس استرالیا، ارمنستان و گرجستان از دیگر کشورهای وارد کننده گوشت قرمز به کشور هستند.
حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها و مصرف گوشت حلال همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است اضافه کرد: ذبح شرعی گوشت‌های وارداتی به کشور توسط یک دامپزشک و روحانی ناظر در کشورهای مبدا انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روحانیون ناظر قبل از ورود به کشو‌های خارجی دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند گفت: روحانی اعزامی از سوی دفتر ولی فقيه جهاد کشاورزی طی حضور 3 ماهه خود در کشور مبدا، بر کشتار 3 هزار تن گوشت نظارت خواهد داشت.
حجت‌الاسلام رضایی عنوان کرد: نظارت بركليه مراحل توليد محموله از مرحله پيش از كشتار شامل انتخاب و بازرسی دام، حين كشتار، پس از كشتار شامل استخوان گیری، ذخيره سازی، حمل و بارگيری توسط نماينده اعزامی اين سازمان انجام می‌پذيرد.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان با تأکید بر اینکه ذبح دام در کشتارگاه کشور‌های خارجی کاملا شرعی و قانونی است ابراز کرد: روحانیون ناظر بر کشتار دام در کار خود حساس بوده و هیچ گاه اجازه نخواهند داد حتی یک کیلوگرم گوشت با ذبح غیر اسلامی وارد کشور شود.
انتهای پیام

captcha