بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تبیینی و آیینی است
کد خبر: 3739378
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تبیینی و آیینی است

گروه اجتماعی - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبیینی و آیینی دانست و تصریح کرد: برنامه های تبیینی در طول سال و برنامه های آیینی ویژه دهه فجر است، اما امسال به جهت تقارن این ایام الله با فاطمیه دوم، در برگزاری برنامه های آیینی محدودیت داریم.

بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تبیینی و آیینی است

به گزارش ایکنا از گیلان، نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز، 27 مرداد در سومین نشست شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از نقش آفرینی مدیران دستگاه ها در جلسات این ستاد، اظهار کرد: نگاه ما در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجری نیست، البته بخشی از برنامه ها در ایام الله دهه فجر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را از فجر96 تا فجر97 تعریف کردیم، افزود: همه سازمان ها، نهادها و شخصیت های حقیقی تاثیرگذار در کارگروه های ستاد جهت تعیین محتوای برنامه ها حضور دارند. کمیته های ستاد بزرگداشت دهه فجر نیز به روال گذشته برنامه ریزی خواهند داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبیینی و آیینی دانست و تصریح کرد: برنامه های تبیینی در طول سال و برنامه های آیینی ویژه دهه فجر است، اما امسال به جهت تقارن این ایام الله با فاطمیه دوم، در برگزاری برنامه های آیینی محدودیت داریم.

لطفی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب رسالتی متوجه هر شخص و جایگاه حقیقی و حقوقی نه به عنوان وظیفه سازمانی، بلکه به عنوان یک تکلیف و آزمون الهی در این مقطع حساس، است لذا مدیران و اعضای ستاد شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و زیرمجموعه های سازمانی آنان باید در خدمت مردم شریف، فهیم و زمان شناس باشند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضرورتی برای این مقطع حساس و گذر از این پیچ تاریخی است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به این مناسبت نباید نگاه مراسمی باشد، بلکه یک نیاز و ضرورت است و باید این نیاز و ضرورت را باور کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به شعار «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: قطعا برای تحقق شعار امسال دستمان پر است، زیرا انقلاب اسلامی چه از نظر دستاوردهای نظام مقدس برآمده از این انقلاب و چه از نظر کارنامه چهل ساله حرفی برای گفتن دارد.

لطفی، دستاوردها و کارکردهای انقلاب و نظام را علیرغم همه سیاه نمایی های دشمن و نظام سلطه و ایادی داخلی آن قابل دفاع دانست و اضافه کرد: باید این دستاوردها را باور کنیم و تحت تاثیر برخی احساسات قرار نگیریم، زیرا احساس فساد از خود فساد و احساس فقر از خود فقر به مراتب بدتر است.

وی با بیان اینکه مردم بهترین پشتوانه نظام هستند، ابراز کرد: تبلور حضور مردم را در راهپیمایی ها شاهد هستیم که چگونه با کمترین هزینه بیشترین کارآمدی را برای انقلاب و نظام دارد، اما امروز استثنایی ترین شرایط تاریخ بشریت را پشت سر می گذاریم. در هیچ کجای تاریخ بشریت از آدم تا کنون این میزان شبکه مجازی برای شبهه افکنی و تمرکز بر اذهان جوانان جهت زیر سوال بردن باورها وجود نداشته است. تنها طی 6 ماه گذشته 90 شبکه ماهواره ای فارسی زبان به صدها شبکه دیگر اضافه شده تا پروژه سیاه نمایی را در آستانه چله انقلاب اجرا کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به تشدید رذیلت معاندترین معاند انقلاب یعنی نظام سلطه و در راس آن آمریکای جهانخوار و ایادی آن، یادآور شد: دشمن در طول این 40 سال همه آزموده های امنیتی، نظامی و فرهنگی را آزموده و نهایتا در سال جاری بر مسئله اقتصاد تمرکز کرده است، زیرا تنگنای اقتصادی منجر به بحران اقتصادی می شود و بحران اقتصادی مقدمه ای برای بحران اجتماعی و سرانجام بحران سیاسی و براندازی است لذا دشمن این مسیر را انتخاب کرده و می داند امکان سقوط و براندازی برای هر نظامی وجود دارد؛ مگر اینکه آن نظام به مردم متکی باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب برای ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت و براندازی نظام به اجماع رسیده اند، خاطرنشان کرد: اولین بار است که امارات و عربستان با 75 میلیون دلار در بخش عملیاتی طرح های آمریکا ورود کرده اند.

لطفی، با اشاره به تلاش دشمن برای اجرای پروژه سیاه نمایی و موج سواری بر عرصه تطهیر نظام طاغوتی، گفت: طی یک سال گذشته با کمترین بهانه ها مردم را به کف خیابان می آورند تا با هنجارشکنی و شعارهای ساختارشکنانه در کشور بحران ایجاد کنند. ما در جامعه ای به سر می بریم که بیش از 80 درصد جمعیت امروز آن را جوانانی تشکیل می دهند که اوج خفقان و محرومیت ایران قبل از انقلاب را درک نکرده اند و لذا ناخواسته با سیاه نمایی ها همراهی می کند.

وی ادامه داد: امروز یکی از چالش های نظام سلطه توان موشکی ماست، اما بیش از 51 درصد جمعیت کشور دفاع مقدس را ندیده اند و آن تنگناها را لمس نکرده اند؛ وگرنه دستبوش آن سپاهی، ارتشی و دانشمندی بودند که موشک با برد 2 هزار و 500 کیلومتر را طراحی و تولید کرده است. دشمن با استفاده از 296 شبکه ماهواره ای تمام توان خود را برای نابودی انقلاب گذاشته، اما کل ظرفیت صدا و سیمای ما 150 شبکه است و لذا در روشنگری غفلت کردیم.  

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به حضور هفتگی خود در نشست شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان ها، عنوان کرد: اولین نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در آبان 96 با حضور معاونین اول سه قوه، وزرا، مقامات لشکری، فرماندهان ارتش و سپاه، رئیس رسانه ملی و شخصیت های حقیقی برگزار کردیم و میثاق ما این شد که ید واحده باشیم، زیرا بسیاری از مشکلات کشور ریشه در جناح بازی دارد. زمانی که دشمن در نقش دزد وارد خانه ما شده، دیگر جناح بازی مفهوم ندارد و همه باید کنار هم قرار بگیریم.

لطفی، مردمی بودن برگزاری مراسم انقلاب را مورد تاکید امام و رهبری دانست و افزود: انقلابی که به دست مردم آغاز شده، به پیروزی رسیده و استمرار پیدا کرده، مراسم سالگردش نباید شائبه غیر مردمی داشته باشد لذا شورای سیاستگذاری و راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در استان ها به ریاست نمایندگان ولی فقیه و در شهرستان ها با مسئولیت ائمه جمعه تشکیل دادیم تا صبغه مردمی آن حفظ شود و وزانت راسی که همگان دور آن جمع شوند، وجود داشته باشد.

وی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را اولین ماموریت کارگروه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دانست و ادامه داد: تمام برنامه ریزی ها، مصوبات و جمع بندی ها تا اول مهر انجام شود و با پایان فصل مسافرت، استقرار جمعیت در شهرها و بازگشایی مراکز آموزشی، کار را شروع کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه تبیین و ارائه کارنامه چهل ساله نظام برآمده از انقلاب دومین ماموریت ماست، یادآور شد: اگر انقلاب رخ نمی داد ما از افولیت تبدیل به محور مقاومت در منطقه نمی شدیم. در واقع انقلاب اسلامی ساختار قدرت را در دنیا به هم ریخت و نظام سلطه را که دو قطب سلطه گر و سلطه پذیر را ایجاد کرده بود، فروپاشید و نشان داد که می توان سلطه گر نبود و زیر بار سلطه هم نرفت. البته هر حکومتی با هر فرهنگ و ایدئولوژی کارنامه قابل ارائه دارد لذا باید روی دستاوردهای نظام متمرکز شویم.

وی کارکرد نظام اسلامی بعد از انقلاب را با هیچ حکومتی قابل مقایسه ندانست و اظهار کرد: با وجود همه تنگناهای اقتصادی فقر مطلق از 46 درصد به 9.5 درصد رسیده و براساس آمار جهانی، فاصله طبقاتی نسبت به قبل از انقلاب کمتر شده است. البته مردم مطالباتی دارند، اما نباید در جنگ روانی و فشار اقتصادی دشمن شکست بخوریم.

لطفی، با بیان اینکه براساس قانون اداره امور جامعه باید به اتکای رای مردم از طریق شرکت در انتخابات باشد، گفت: معمار کبیر انقلاب به صراحت حفظ جمهوری اسلامی را اصل می دانست لذا آسیبی متوجه انقلاب نیست و نباید تنگناهای اقتصادی و مشکلات مدیریتی را به نظام نسبت دهیم، بلکه باید خودمان را در قصور و کوتاهی ها سهیم بدانیم.

وی احصای شبهات مطرح شده در جامعه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... را وظیفه کارگروه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: تبیین دستاوردها، ارائه کارنامه 40 ساله و پاسخ به شبهات باید مستدل، منطقی و باورپذیر باشد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه استان گیلان در ارزیابی سنوات گذشته همواره یکی از رتبه های برتر کشوری در برگزاری مناسبت های انقلاب بوده است، یادآور شد: این مهم مرهون نقش محوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان و نشان دهنده همدلی و صمیمیت موجود در مجموعه مدیران استان و آگاهی، زمان شناسی و بصیرت مردم ولایتمدار گیلان است.

انتهای پیام

captcha