استمرار حرکت انقلاب مستلزم پایبندی به آرمان های اولیه است
کد خبر: 3739540
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

استمرار حرکت انقلاب مستلزم پایبندی به آرمان های اولیه است

گروه اجتماعی- لطفی، استمرار حرکت مقدس و الهی انقلاب را مستلزم پایبندی به آرمان های اولیه دانست و گفت: جمهوریت نظام در قالب اسلامیت آن تعریف می شود و لذا باید پایبند به این آرمان باشیم.

بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تکلیف الهی است

به گزارش ایکنا از گیلان، نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امشب، 27 مرداد در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و عملکرد نظام برآمده از انقلاب، اظهار کرد: بی تردید هر حکومتی عملکرد و کارکرد خاص خودش را دارد، اما دستاوردهای انقلاب مستقیما مرتبط با اصل انقلاب است و اگر انقلاب رخ نمی داد، این دستاوردها حاصل نمی شد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: امروز ما از دستاوردهای عدیده انقلاب از جمله استقلال، آزادی و خودباوری بهره مند هستیم و این دستاوردها وابسته به انقلاب است، اما کمتر به آن پرداخته ایم؛ این در حالی است که نسل جوان ما نیاز به آگاهی از این دستاوردها دارد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه مستلزم مقایسه وضع موجود در همه بخش ها با دوران قبل از انقلاب و سایر کشورهایی که انقلاب در آنها رخ داده هستیم، تصریح کرد: خفقان مطلقی که قبل از انقلاب در کشور وجود داشت، در سایه انقلاب تبدیل به آزادی مشروط و در چارچوب شده است. در گذشته هیچ اراده ای از خودمان نداشتیم، اما انقلاب ساختار قدرت را در دنیایی که تقسیم به دو قطب سلطه گر و سلطه پذیر شده بود، به هم ریخت و ثابت کرد می توان سلطه پذیر نبود و بر دیگران سلطه نکرد.

لطفی، باور به توانمندی ایرانی را رهاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز پیشرفت های علمی، هسته ای، نظامی، فناوری، پتروشیمی کشور به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال گذراندن حساس ترین مقطع تاریخ هستیم، عنوان کرد: حجم گسترده ای از تبلیغات منفی در بستر شبکه های مجازی در راستای سیاه نمایی نسبت به کارکرد نظام دینی و تطهیر نظام طاغوتی بر اذهان آحاد مردم به خصوص جوانان متمرکز شده است. در حال حاضر 80 درصد جمعیت کشور را کسانی تشکیل می دهند که دوران انقلاب و قبل از آن را درک نکرده و نسبت به خفقان، ذلت، محرومیت و وابستگی به بیگانه آن دوران شناختی ندارند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: همچنین بیش از 51.5 درصد جمعیت کشور ما کسانی هستند که نه تنها دوره انقلاب و قبل از آن را ندیده اند، بلکه دفاع مقدس را نیز درک نکرده اند لذا در چنین وضعیتی وظیفه داریم به تبیین دستاوردهای انقلاب، ارائه کارنامه چهل ساله و پاسخ به شبهات مطرح شده در اذهان جوانان بپردازیم تا حضور نسل جوان را در صحنه های استمرار و بالندگی نظام داشته باشیم.

لطفی، اسلامی بودن، مردمی بودن و استکبارستیزی را سه مشخصه انقلاب دانست و تصریح  کرد: بعضا نگاه به دشمن، دلخوش کردن به لبخند دشمن و نگرانی از اخم دشمن به وضوح در برخی از مسئولان هویداست لذا عدول از ویژگی های انقلاب، در واقع انحراف از مسیر اصلی انقلاب است که متاسفانه در سال های اخیر با القائات دشمن و کوته فکری برخی افراد از روی عمد یا جهل، شاهد رخ دادن آن بودیم.

وی با اشاره به هدایت های حکیمانه و بیانات گوهربار مقام معظم رهبری به ویژه در نامگذاری شعار سال ها، خاطرنشان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در بخش های مختلف پیش بینی می کنند و به مسئولان متذکر می شوند، اما متاسفانه در مقام عمل خوب ظاهر نشده ایم. امروز مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند که اگر از همان سال ها قبل و اولین تذکر مقام معظم رهبری، بر روی اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه کار شده بود، این همه واحد تولیدی تعطیل نداشتیم و نگران احتکار و کمبود مایحتاج مردم نبودیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با تاکید بر لزوم توجه به تولید داخل و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، افزود: علاوه بر اقبال مردم برای استفاده از کالای ایرانی، باید یک تعهدی برای تولیدکنندگان وجود داشته باشد تا رغبت برای حمایت از تولید داخل شکل بگیرد، اما متاسفانه در بخش پشتیبانی و فرهنگ سازی کار نکردیم. مسئولانی که علیرغم تذکرات رهبر انقلاب در بخش های مختلف عملکرد نادرستی داشتند، باید پاسخگوی مردم باشند.

لطفی، استمرار حرکت مقدس و الهی انقلاب را مستلزم پایبندی به آرمان های اولیه دانست و گفت: جمهوریت نظام در قالب اسلامیت آن تعریف می شود و لذا باید پایبند به این آرمان باشیم، زیرا صدها هزار شهید و جانباز را در این مسیر تقدیم کردیم. گاها برخی عدول ها و حرف زدن ها براساس اقتضائات با آرمان های روزهای اول انقلاب منافات دارد. برای ادامه این مسیر مقدس باید رهنمودهای رهبر انقلاب را ملاک عمل قرار دهیم.

وی ریشه شعارهای ساختارشکنانه و ناآگانه را در عدم پی بردن به مبنای حرکت انقلاب دانست و یادآور شد: باید از فرصت ها برای آگاهی بخشی همه اقشار به ویژه نسل جوان استفاده کنیم. در واقع جوانان باید بدانند که انقلاب چگونه اتفاق افتاد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: رضاخان پس از بازگشت از سفر چند روزه به ترکیه با نمادهای مذهبی در می افتد و غرور ایرانی ها را می شکند لذا امام خمینی(ره) زمانی نهضت انقلاب را شروع کرد که دین اسلام و باور دینی مردم به خطر افتاده و غرور ملی شکسته شده بود. امروز هر کسی که نگاه ملی یا دینی دارد، باید استمرار انقلاب را ملاک عمل قرار دهد.

لطفی، بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نه به عنوان یک آیین و مراسم، بلکه یک تکلیف، آزمون و امتحان الهی دانست که متوجه همه اقشار جامعه است و اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه اقشار جامعه به صحنه آمدند و برای تقابل با دشمن در جبهه حضور پیدا کردند. امروز نیز نظام سلطه با همه توان در برابر نظام اسلامی قرار گرفته است.

وی متذکر شد: مشاور امنیت ملی آمریکا به صراحت اعلام کرد که اجازه نخواهند داد ایران جشن چهل سالگی انقلاب را برگزار کند لذا در تقابل با آمریکا و ایادی منطقه ای آن، همگان باید نقش آفرین باشند تا از این آزمون الهی و پیچ تاریخی نیز با سرافرازی عبور کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور همه ارکان نظام اعم از مقامات لشکری و کشوری، معاونین سه قوه و شخصیت های حقوقی فارغ از همه گرایش ها و سلایق سیاسی، خاطرنشان کرد: همه ما نسبت به بزرگداشت این مناسبت بسیار مهم اهتمام داریم و از فجر 96 تا فجر 97 برنامه ریزی کرده ایم.

لطفی، با بیان اینکه برنامه ریزی ها در سه حوزه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارائه کارنامه چهل ساله نظام برآمده از انقلاب و احصا و پاسخ مستدل، منطقی و باورپذیر به شبهات انجام می گیرد، یادآور شد: در این راستا کارگروه های 21گانه با عضویت همه مسئولان در ستاد مرکزی و شورای عالی سیاستگذاری و راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکل گرفته و همین ساختار را در استان ها به ریاست نمایندگان ولی فقیه و در شهرستان ها با مسئولیت ائمه جمعه دنبال می کنیم. سلسله برنامه های تبیینی دهه فجر از اول مهر آغاز خواهد شد.

وی خروجی برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را بیمه کردن دوباره انقلاب با برپایی یک راهپیمایی به یاد ماندنی در یوم الله 22 بهمن دانست و تاکید کرد: علیرغم همه فشارها و تحریم ها، کارکرد نظام اسلامی بعد از انقلاب با هیچ حکومتی قابل مقایسه نیست. امروز با وجود همه تنگناهای اقتصادی فقر مطلق از 46 درصد به 9.5 درصد رسیده و براساس آمار جهانی، فاصله طبقاتی نسبت به قبل از انقلاب کمتر شده است لذا دستمان پر است و باید از هر تریبونی برای تبیبن دستاوردهای انقلاب و آگاهی بخشی به نسل جوان استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha