هویت اسلامی ـ ایرانی در دانش‌آموزان تقویت شود
کد خبر: 3739822
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

هویت اسلامی ـ ایرانی در دانش‌آموزان تقویت شود

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد بر تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی در دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: مدرسه به عنوان نهاد تعلیم و تربیت هویت‌بخش در مسائل اعتقادی و ملی در دانش‌آموزان است.

هویت اسلامی ایرانی در دانش‌آموزان تقویت شود

به گزارش ایکنا از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد امروز، 28 مردادماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران ویژه دوره پیش‌دبستانی در استان اظهار کرد: موضوع هویت‌بخشی دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی مؤثر و مهم است و مدرسه به عنوان نهاد تعلیم و تربیت هویت بخش در مسائل اعتقادی و ملی در دانش آموزان است.

وی  با بیان اینکه دانش‌آموز با هویت به خوبی می‌تواند از اعتقادات دینی - مذهبی و میهنی خود دفاع کند و هر عنصری که فاقد هویت باشد در زندگی خود دچار مشکل می‌شود، افزود: اقدام آموزش و پرورش در برگزاری همایش یاد شده بسیار خوب است و وزارت آموزش و پرورش و همه نخبگان باید به مسئله هویت افراد جامعه توجه لازم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هویت دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد، گفت: نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت، اندیشه و فکر است امیدوارم در هویت بخشی در تمام مقاطع از پیش دبستانی تا دبیرستان موفق باشد.

عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: اولین همایش ملی هویت کودکان ایران ویژه دوره پیش دبستانی روزهای 30 آبان و اول آذرماه سال جاری در شهر یزد برگزار می شود.

دانافر افزود: هویت، رشد و تعالی کودکان، عناصر هویت و فرایند هویت‌یابی آنها در بستر فرهنگ اسلامی - ایرانی و نقش فرایندهای اجتماعی در هویت آنها از محورهای همایش است.

وی هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن را در الگوی اسلامی - ایرانی با توجه به اسناد بالادستی آموزش و پرورش، نقش معارف و متون دینی در هویت یابی کودکان و نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی آنها را از دیگر محورها بیان کرد.

دانافر با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند مقاله، فیلم کوتاه، قصه گویی، عکس، آواها و نواهای بومی - محلی و دکلمه را از پنجم اردیبهشت تا 5 مهر‌ماه به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ارسال کنند، گفت: در همایش یاد شده مربیان، معلمان، استادان، دانشجویان، پژوهشگران و صاحب نظران و کارشناسان می توانند شرکت کنند.

یادآور می‌شود در این نشست در زمینه طرح حمایت از بیماری‌های پرهزینه و صعب‌العلاج دانش‌آموزان و پیشکسوتان فرهنگی استان تحت عنوان صندوق مهربانی و همچنین درخصوص بهینه‌سازی کاربری املاک آموزشی و استقرار پایه دوازدهم هنرستان ها بحث و بررسی شد و اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در حاشیه این مراسم از حاج رضا شیشه بری خیر بزرگوار در حوزه احداث مدارس، ایجاد مرکز مشاوره، مشارکت در ساخت طرح های ورزشی و توسعه مرکز بهداشتی درمانی فرهنگیان استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha