چاپ پانزدهم كتاب «درآمدی بر روان‌شناسی دين» منتشر می‌شود
کد خبر: 3739850
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

چاپ پانزدهم كتاب «درآمدی بر روان‌شناسی دين» منتشر می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ كتاب «درآمدي بر روان‌شناسي دين» اثري مشترك از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت است كه چاپ پانزدهم آن در دست انتشار است.

چاپ پانزدهم كتاب «درآمدي بر روان‌شناسي دين» منتشر مي‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مسعود آذربايجاني دانشيار گروه روان‌شناسي پژوهشكده علوم رفتاري پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دكترسيد مهدي موسوي اصل پژوهشگر اين گروه، نويسندگان كتاب «درآمدي بر روان شناسي دين» هستند؛ اين دو نويسنده كوشيده اند در اين كتاب كه به عنوان يكي از نخستين آثار به زبان فارسي در زمينه روان شناسي دين است، مهمترين آرا و مسائل را مورد توجه قرار دهند.در فصل اول، به تعريف روان شناسي دين، تاريخچه و روش شناسي آن پرداخته شده است.

در فصل دوم، نظريه‌هاي سه روان‌شناس بزرگ، يعني ويليام جميز، فرويد و يونگ بررسي و نقد شده‌اند. فصل سوم، به ابعاد دين و دينداري، شرايط فهم دينداري و ديدگاه هاي مربوط به به ابعاد دين پرداخته است. در فصل چهارم، تاريخچه و روش هاي اندازه گيري دينداري، مباني نظري و مشكلات اندازه‌گيري دينداري مورد توجه نويسندگان بوده است.

سرانجام در فصل پنجم، آثار دينداري در سطح فردي و اجتماعي و نيز هزينه هاي دينداري بررسي شده است.كتاب «درآمدي بر روان شناسي دين» در 204 صفحه و با شمارگان 4000 نسخه، 12500 تومان قيمت گذاري شده است و علاقه مندان مي توانند براي خريد اين كتاب به كتاب فروشي ها و يا سايت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشاني rihu.ac.ir و يا سايت سازمان سمت به نشاني samt.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha