تلاش برای برابری جنسیتی زنان در ایران
کد خبر: 3740117
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

تلاش برای برابری جنسیتی زنان در ایران

گروه جامعه ــ در نشست تخصصی معاون رئیس جمهور با مشاوران وزرا، مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور ضمن گزارش افزایش مدیران زن در بیشتر وزارتخانه ها اعلام شد: سفرای زن بیشتری در راه است.

به گزارش خبرنگار ایکنا نشست تخصصی معاون رئیس جمهور با مشاوران وزرا، مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور امروز با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در ابتدای این نشست اطهره نژادی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری طی سخنانی با اشاره به اینکه ماده 101 برنامه ششم توسعه معاونت را مکلف به تحقق عدالت جنسی و نظارت و پایش بر این مسئله قرار داده است گفت: بر همین اساس دستگاه‌ها موظف هستند برای تحقق عدالت جنسی تلاش و ارائه گزارش کنند.

وی با تاکید بر اینکه امور زنان، زنانه نیست و قرار نیست مدیران زن صرفا برای زنان وزارتخانه خود فعالیت کنند و بودجه اندکی داشته باشند که اقدامات محدود انجام دهند گفت: وظیفه اصلی مشاوران زنان وزرا این است که  پیامد برنامه‌های مطرح در دستگاه‌های خود را قبل از تصویب از نظر تاثیر بر جنسیت و خانواده را بررسی کنند.

نژادی افزود: معاونت امور زنان با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی آیین نامه اجرایی تبصره ١٠١ برنامه ششم توسعه را تنظیم کرده است. این آیین نامه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و بررسی‌ها در این مرحله به اتمام رسیده است و اکنون در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است.

در ادامه این نشست نمایندگان زنان وزارتخانه‌ها و مشاوران زنان وزرا گزارشی از عملکرد خود و پیشنهادها مربوط به وزارتخانه خود را ارائه کردند.

نماینده وزارت امورخارجه در این نشست به تغییر ساختار این وزارتخانه و تربیت کادر زنان وزارت امور خارجه اشاره و عنوان کرد: سفرای بیشتر و مدیران ارشد بالاتری در راه هستند.

رادفر مشاور امور زنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از برابری نسبی جنسیتی در حوزه استفاده از اینترنت در ایران خبر داد و گفت: بالای 20 هزار نفر در حوزه ICT در حال فعالیت هستند و ما از آنها حمایت می کنیم.

فرحناز مینایی‌پور، مدیرکل دفتر امور زنان آموزش و پرورش نیز گفت‌و‌گو نکردن در خانواده را از مشکلات دختران دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: کتاب آموزش حقوق شهروندی در دست چاپ است و قرار است دختران دانش‌آموز با حقوق شهروندی خود اشنا شوند.

افزایش تعداد مدیران خانم هر وزارتخانه از جمله مباحثی بود که از سوی مشاوران امور زنان وزارتخانه گزارش شد و نبود چارت سازمانی برای زنان و تعریف نشدن جایگاه زنان در سازمان ها از مشکلات عمومی مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

captcha