عید قربان؛ روز قربانی کردن هوای نفس به شوق بندگی
کد خبر: 3740713
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

عید قربان؛ روز قربانی کردن هوای نفس به شوق بندگی

گروه معارف- امام جمعه زاهدان گفت: حضرت ابراهیم(ع) بندگی را تا به آنجایی می‌رساند که حاضر می‌شود برای اطاعت از حکم پروردگارش، فرزندش را به قربانگاه ببرد؛ عید قربان را گرامی می‌داریم تا هر سال هوای نفس خود را به شوق بندگی در پیشگاه خداوند قربانی کنیم.

عید قربان؛ روز قربانی کردن هوای نفس به شوق بندگی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی المهدی(عج) زاهدان اقامه شد، گفت: عید سعید قربان، از بزرگترین اعیاد مسلمین است، عیدی که در حقیقت، عید بندگی است.
وی ادامه داد: در چنین روزی، حضرت ابراهیم(ع) بندگی را تا به آنجایی می‌رساند که حاضر می‌شود برای اطاعت از حکم پروردگارش، فرزندش را به قربانگاه ببرد؛ این روز را گرامی می‌داریم تا هر سال هوای نفس خود را به شوق بندگی در پیشگاه خداوند قربانی کنیم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: عید قربان تبلور از خود گذشتگی است، عید مردانگی و فداکاری در میدان آزمایش الهی است، عیدی است که باید هرسال تکرار شود، تا هربار به خودمان برگردیم و ببینیم کجاییم.
وی افزود: یکی از اعمال بسیار مهم در روز عید قربان، سر دادن گلبانگ تکبیر است، گلبانگی که گویا، کوبنده و محکم باشد، به طوری که از یک‌سو قلب ستمدیدگان را شاد کند و از سوی دیگر، بر کاخ ستمگران لرزه بیندازد و آنان را از فکر ضربه زدن به اسلام ناامید کند.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه در روایات تأکید بسیاری روی تکبیر گفتن در روز عید شده است، ادامه داد: اگر دیروز حضرت ابراهیم (ع) در برابر فرعون‌ها تکبیر می‌گفت، امروز ما نیز باید در برابر فرعون‌های زمان و ترامپ‌ها تکبیر بگوییم.
نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک عید سعید قربان از مسئولان خواست تا با همت بیشتری پیگیر مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام

captcha