راهپیمایی اربعین حسینی؛ ‌ظرفیتی مناسب برای اعتراض به استکبار جهانی
کد خبر: 3741272
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
آیت‌الله عاملی اظهار کرد:

راهپیمایی اربعین حسینی؛ ‌ظرفیتی مناسب برای اعتراض به استکبار جهانی

گروه اجتماعی ــ راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، ظرفیتی مناسب برای اعتراض به استکبار جهانی و ظالمان بوده که باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که این رویداد عظیم به راهپیمایی اعتراض جهانی تبدیل شود.

ماه محرم؛ فرصت مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت مکتب امام حسین(ع)به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل‌ روز گذشته، سوم شهریورماه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: راهپیمایی بزرگ در اربعین حسینی یک ظرفیت بزرگ برای اعتراض به استکبار جهانی و ظالمان بوده که باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که این رویداد عظیم به راهپیمایی اعتراض جهانی تبدیل شود.
وی افزود: علما و روحانیان نقش بسیار مهمی در رابطه با تقویت ارزش‌ها و باور‌های دینی جامعه دارند و ماه محرم نیز فرصت مناسبی برای عالمان و روحانیان است تا با بهره‌گیری از ظرفیت مکتب امام حسین(ع) در تبیین باور‌های دینی اقدام کنند.
نماینده‌ ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه نقص‌هایی به حوزه علمیه وارد است، افزود: بالاترین قابلیت علمی و تبلیغی دنیا در قم و حوزه‌های علمیه است که باید با تمامی توان در مقابل باورسوزی دشمنان ایستادگی کنیم چرا که اینگونه تبلیغ شایسته شان اردبیل و شیعه نیست و حوزه‌های علمیه نیز در این رابطه عملکرد مناسبی نداشته است.
عاملی تصریح کرد: شکی وجود ندارد که اگر بتوانیم زیبایی‌های کلان و سیره اهل بیت(ع) را به خوبی برای مردم بیان کنیم تمامی نقشه‌های دشمنان در بی ارزش کردن باور‌های دینی و اسلامی مردم خنثی می‌شود.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تمامی استان‌های کشور در قم طلبه و یا روحانی دارند، ولی متأسفانه هیچ کس در فکر ساماندهی و به‌کارگیری این افراد نیست چراکه یکی از مهمترین اهداف تربیت این طلاب برای خارج از کشور و تبلیغ اسلام است که مغفول مانده است.
وی اظهار کرد: در مورد مسائل فرهنگی نیز باید اعتبار مناسب از طرف دولت برای حوزه‌های علمیه تخصیص یابد و مسائل مالی حوزه‌ها ساماندهی شود و یکی از مهمترین موارد حل مشکلات و دغدغه‌های معیشتی روحانیون و طلاب بوده که این مورد نیز باید مورد توجه باشد.
امام جمعه اردبیل گفت: یکی از اهداف جدی دشمن که برای همگان ثابت شده تلاش برای ایجاد اختلاف بین قومیت‌های مذهبی و دینی و از جمله دامن زدن به مباحثی، چون ناسیونالیسم عربی، کردی و ترکی است که باید حوزه‌ها علمیه ما به شدت در این رابطه فعال شده و اگر حوزه در خواب عمیق باشد به طور قطع از این مسائل ضربه می‌خوریم.
عاملی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و صفر بیان کرد: محرم و صفر ظرفیت بزرگی برای تبلیغ آرمان‌های دینی و ایستادگی در مقابل نقشه‌های دشمنان است که ظرفیتی مانند راهپیمایی اربعین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا به اعتراض جهانی بر علیه استکبار جهانی تبدیل شود.
انتهای پیام

captcha