تحقق برنامه‌های طرح ملی تلاوت منوط به اعتبارات
کد خبر: 3742017
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

تحقق برنامه‌های طرح ملی تلاوت منوط به اعتبارات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر ستاد طرح ملی تلاوت از نبود اعتبارات برای پیش‌برد طرح ملی تلاوت و مسکوت ماندن برخی از برنامه‌های این طرح خبر داد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به فرآیند اختصاص بودجه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح‌های ملی، تاکنون پس از گذشت چندین ماه از سال جاری، بودجه ای واریز نشده است که این موضوع باعث ایجاد خلل در برخی از برنامه‌ریزی‌های طرح ملی تلاوت شده است.
وی ادامه داد: براساس تفاهمی که با معاونت قرآن و عترت برای اختصاص بودجه به طرح ملی تلاوت صورت گرفته است، قول‌هایی برای واریز مبلغ در شهریورماه داده شده است که اگر این امر تحقق یابد، ستاد در بحث تبلیغات آموزشی و ثبت نام مهر ماه بهتر می‌تواند عمل کند و نوجوانان و دارالقرآن‌های بیشتری را برای ترم جدید جذب کند.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت اظهار کرد: با دریافت بودجه برنامه‌های روتین مانند برگزاری مسابقات شوق تلاوت، اردوهای داخلی و خارجی در راستای ترویج قرآن و آمادگی نوجوانان در زمینه تلاوت، برگزاری همایش مدیران و غیره میسر خواهد شد.
مقدم‌کیا به بحث آموزش در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه و جلساتی که با مسئولان دارالقرآن‌های آموزش و پرورش صورت گرفت، کار آموزشی در 40 دارالقرآن از 10 استان آغاز شد که در مجموع تعداد یک هزار و صد و پنجاه دانش‌آموز در ترم یک مشغول به آموزش شدند.
وی ادامه داد: آموزش ترم اول در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش تا 15 شهریورماه ادامه داشته و علاقه‌مندان و راه‌یافتگان به ترم دوم از اواسط مهرماه می‌توانند به ادامه آموزش طرح مشغول باشند. دانش‌آموزان در ترم اول با موضوعات مقدماتی مانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و غیره آشنا شده و در ترم دوم و بالاتر به صورت تخصصی با قرائت آشنا خواهند شد.
انتهای پیام

captcha