برپایی مرحله کشوری جشنواره «مدهامتان» اوایل سال آینده/ فراخوان اوایل مهر
کد خبر: 3743471
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
میرزایی‌نسب خبر داد:

برپایی مرحله کشوری جشنواره «مدهامتان» اوایل سال آینده/ فراخوان اوایل مهر

گروه مسابقات ــ مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از اعلام فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه خبر داد و گفت: مرحله کشوری این مسابقات امسال برگزار نمی‌شود.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان اوایل سال آینده / اعلام فراخوان اوایل مهرمجتبی میرزایی‌نسب، مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان و اینکه پیش از این از ابهام در برگزاری این دوره خبر داده بود، گفت: جشنواره سیزدهم، امسال قطعاً برگزار خواهد شد. این جشنواره هم اکنون در مرحله برگزاری جلسات کارشناسی برای رسیدن به یک برنامه زمان‌بندی است.
وی با اشاره به اینکه نظرات کارشناسان استانی در حال دریافت است، افزود: آغاز روند اجرایی این جشنواره در نیمه دوم سال خواهد بود و پس از اعلام فراخوان طی یک بازه زمانی سه یا چهارماهه مرحله استانی برگزار خواهد شد. بنابر این مرحله استانی به احتمال زیاد تا بهمن‌ماه ادامه خواهد یافت و مرحله کشوری نیز اوایل سال آینده برگزار می‌شود.
میرزایی‌نسب با تأکید بر اینکه مرحله کشوری سیزدهمین دوره امسال برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: قبلاَ اینگونه نبود و ما مراحل مقدماتی را معمولاً در نیمه اول و مرحله کشوری را در نیمه دوم سال برگزار می‌کردیم، اما امسال با توجه به تغییر ساختار و شرایط اجرایی و کاری جشنواره مدهامتان از حوزه دبیرخانه جشواره‌ها خارج شده و در اختیار بخش فرهنگی قرار گرفته است.
دبیر جشواره‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی به این صورت بوده است که جلسات کارشناسی برگزار شود تا از اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه فراخوان جشنواره برای استان‌ها ارسال شود و در ادامه نیز تا بهمن‌ماه مرحله استانی به پایان برسد.
میرزایی‌نسب در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر رویکردها و ساختارها در ستاد عالی کانون‌های مساجد، شاهد تغییر در شیوه اجرا و محتوای جشنواره خواهیم بود یا خیر، گفت: اعمال تغییرات در شیوه برگزاری و یا محتوای آن در کارگروه‌ها در حال بررسی است و باید به این جمع‌بندی برسیم که لازم است، تغییری صورت بگیرد یا خیر.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به انتخاب استان خراسان رضوی به عنوان میزبان دبیرخانه دائمی جشنواره مدهامتان اشاره و اظهار کرد: قبلاً استان خوزستان، محل دبیرخانه دائمی جشنواره بود و به این نحو بود که در این استان کارهای اجرایی پیگیری می‌شد، اما اینگونه نبود که دبیرخانه دائمی هر سال میزبان مرحله کشوری باشد. انتخاب دبیرخانه دائمی، صرفاً به این خاطر بود که بانک اطلاعات در یک جا تجمیع شود و موضوع دیگر نیز بحث اجرایی بود که دبیرخانه دائمی مشاور اجرایی برای استان‌های دیگر که میزبان مسابقات می‌شوند، باشد.
میرزایی‌نسب همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی، میزبان مرحله کشوری است و از تجارب خوبی نسبت به سال‌های قبل نیز برخوردار بوده است، به عنوان محل برپایی دبیرخانه دائمی انتخاب شده است. همچنین استان خوزستان نیز دارای برخی تغییرات در نیروها بوده و با توجه به اینکه شرایط و آمادگی لازم را نداشتند، نظر دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این بود که استان خراسان رضوی محل برپایی دبیرخانه دائمی شود. البته خود استان خوزستان همچنان خواهان میزبانی از دبیرخانه دائمی است.

انتهای پیام

captcha