ضرورت ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی/ تعطیلی برخی مؤسسات به دلیل عدم حمایت
کد خبر: 3744205
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

ضرورت ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی/ تعطیلی برخی مؤسسات به دلیل عدم حمایت

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی بر ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و اتحادیه تشکل‌های قرآنی تاکید کرد.

ضرورت ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی/ تعطیلی برخی مؤسسات به دلیل عدم حمایت

داوود محمودی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در خصوص جزئیات ادغام اتحادیه‌های قرآنی اظهار کرد: بیش از هفت سال است که همت داشتند مؤسسات قرآنی تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدغم شده و فعالیت‌های واحدی را انجام دهند.

وی با بیان این‌که اتحادیه تشکل‌های قرآنی در رابطه با این ادغام بسیار مصرتر بودند، افزود: در این راستا جلسات بسیاری گذاشته شد و علی رغم اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمایلی برای این کار نداشتند و تعداد موسساتشان نیز کمتر بود اما با تاکیداتشان این اتفاق افتاد و موضوع در شورای توسعه فرهنگی قرآنی مطرح و مصوب شد؛ در این رابطه هیات رسیدگی نیز انتخاب شده و اساسنامه‌ی واحدی نوشته شد.

محمودی، ادامه داد: بعد از تصویب ادغام، برای اتحادیه‌های استانی بازه‌ زمانی تعیین کرده و اتحادیه‌های استان مدغم شدند و انتظار داشتیم که بعد از ادغام اتحادیه های استانی، اتحادیه کشوری نیز مدغم شود که متاسفانه تا کنون بعد از گذشت یکسال این اتفاق نیفتاده است.

 مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، به مشکلات اتحادیه‌های استانی اشاره کرد و گفت: عدم حمایت اتحادیه‌های استانی از نظر اعتبارات منجر به تعطیلی برخی مؤسسات شده و دستگاه‌های نظارتی نیز به اتحادیه‌ها اهمیت نمی‌دهند، از این رو طی چند ماه گذشته مدیران عامل اتحادیه‌های استانی مجمعی تشکیل داده و جلساتی برگزار کردند و خواسته خود مبنی بر ادغام دو اتحادیه را اعلام کردند.

وی، خاطرنشان کرد: در این رابطه به شورای توسعه‌ قرآنی و شورای عالی قرآن نامه‌هایی نوشته شد و اتحادیه‌های استانی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فرمان «آتش به اختیار» در این راستا پیشقدم شده و مطالبات خود را مطرح کردند.

محمودی، در ادامه تاکید کرد: دو اتحادیه کشور قانوناً نمی‌توانستند فعالیت‌های خود را ادامه دهند و زمان تصویب تراز مالی را هم گذرانده بودند، اتحادیه تشکل‌های قرآنی به بهانه تصویب تراز مالی از 700 موسسه قرآنی، 200 موسسه را در مشهد جمع کرده و به جای تصویب تراز مالی، یک نفر سخنرانی کرده و تحریک به رای دادن به عدم ادغام داد که این اتفاق غیر اخلاقی و غیر قانونی بود، چرا که تاکد خود مبنی بر ادغام را نقض کرده و در حالی این موضوع را مطرح کردند که مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود.

 مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، به تلاش‌هایی در رابطه با ادغام این دو اتحادیه اشاره کرد و گفت: چنانچه اعلام شده است منتظریم که ادغام اتحادیه‌های کشوری در آبان ماه اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

captcha