«طه بوشهر» مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3744298
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مؤسسه برتر هفته/ 64

«طه بوشهر» مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه طه استان بوشهر از سال 81 کلاس‌های آموزشی را در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید در گروه‌های سنی‌ متفاوت از چهار سال تا بزرگسال برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. 
بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 63 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم، که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه قرآن و عترت طه استان بوشهر بپردازیم.
این مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی که اولین مؤسسه تخصصی قرآن در استان بوشهر است از سال ۸۱ فعالیتش را با مدیریت زهره کشاورزنیا آغاز کرد و از سال ۸۷ ثبت رسمی شد.

مؤسسه طاها از سال 81 کلاس‌های آموزشی را در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید در گروه سنی‌های متفاوت از چهار سال تا بزرگ‌سال برگزار می‌کند. کارگاه تربیت مربی با موضوع تعذیه سالم بر اساس آیه‌های قرآن با همکاری اداره اوقاف با ۶۵ شرکت‌کننده و دوره آموزش تدبر در قرآن با ۱۰۵ شرکت‌کننده برای اولین بار در استان بوشهر از سوی مؤسسه طاها نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز قرآنی است.

این مؤسسه در سال ۹۷ فعالیت‌هایش را موضوع‌محور کرد و اولین موضوع مد نظر برای آغاز فعالیتشان، مسجد‌محوری بود. همچنین، با برگزاری کلاس‌های متعدد در  زمینه روخوانی قرآن، عنوان مؤسسه برتر را نیز از آن خود کرد.

ایجاد شعبه‌ در مناطقی که نیازمند به کلاس‌های قرآن است از دیگر فعالیت‌های مؤسسه طه بوشهر است که برای ترویج و آموزش قرآن انجام داده است. این مؤسسه همچنین، مؤسسه تدبر در قرآن کریم را به عنوان یکی از شعب مؤسسه قرآن و عترت طاها، در شب عید غدیر خم با حضور مسئولان استانی و مردم ولایت‌مدار در مسجد دهدشتی‌ها افتتاح کرد. و از آن روز به بعد این شعبه تدبر به صورت مستقل مشغول برگزاری کاس‌های قرانی است.

تأمین اعتبارات مؤسسه بزرگترین مشکل این مرکز است که مسئولان در این زمینه قول‌هایی داده‌اند که به سرانجام نرسانده‌اند، حمایت‌های اولیه از این مرکز سبب رونق و شکوفایی آن شد اما به مرور این حمایت‌ها قطع شد که موجب شد تا برخی مؤسسات به دلیل مشکلات مالی تعطیل شوند.

یادآور می‌شود، موسسه قرآن و عترت طاها، در استان بوشهر، کوچه شهید شمسا، نرسیده به مسجد شیخ سعدون واقع است.

انتهای پیام

captcha