لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) از منابع معتبر
کد خبر: 3745519
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
آیت‌الله حسینی تأکید کرد:

لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) از منابع معتبر

گروه معارف - مرجع عالیقدر جهان تشیع سوگواری امام حسین(ع) را راهی برای مغفرت عنوان کرد و گفت: باید دیدگاه قرآن و روایات ائمه‌ اطهار(ع) از منابع معتبر دینی در خصوص معارف دینی شکافته و در مراسم عزاداری به مردم عرضه شود.

لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) از منابع معتبربه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی، ‌مرجع عالیقدر جهان تشیع شامگاه یکشنبه 18 شهریورماه در مراسم تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، اظهار کرد: حرکت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای‌ ایشان واقعه‌ای مهم را در تاریخ رقم زد که باید از درس‌های آن پند گرفت.
وی به اهمیت ماه محرم در تاریخ اسلام اشاره مرد و گفت: سوگواری برای سیدالشهدا (ع) توصیه شده است مومن اگر خواهان رفتن به پیشگاه پروردگار باری‌تعالی است باید در فکر وسیله باشد که در این جا وسیله به عمل صالح معنا شده است.
حسینی‌زنجانی خاطرنشان کرد: شخص مومن به واسطه عمل صالحش می‌تواند وسیله باشد که نمونه بارز آن وجود اهل‌ بیت(ع) است که به پاس فداکاری و ایثارگری‌هایی که راه دین اسلام داشته‌اند، برای امت خود وسیله به‌شمار می‌روند.
وی به موضوع شفاعت اشاره کرد و افزود: با نگاه به زیارت‌نامه‌های ائمه‌ اطهار(ع) درمی‌یابیم از اهل‌ بیت(ع) به‌عنوان وسیله امت در پیشگاه الهی یاد شده که به مقام محمود یا همان شفاعت نایل آمده‌اند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کرد: هیچ اشکال قرآنی و اعتقادی وجود ندارد که در سوگ شهادت امام حسین(ع) گریسته و حزن‌انگیز باشیم، زیرا این عمل به فرموده امام محمدباقر (ع) موجب ریختن گناهان انسان می‌شود.
وی به اهمیت سوگواری اشاره و ادامه داد: جایگاه گریه برای امام حسین (ع) تنها گریستن به مصائب ایشان نیست، بلکه گریه کردن وسیله‌ای برای مغفرت محسوب می‌شود.
آیت‌الله حسینی‌زنجانی در ادامه افزود: خداوند در قرآن به کسانی که خواهان بخشش و آمرزیده شدن هستند دستور داده تا به محضر پیامبر اکرم(ص) جهت استغفار و توبه بروند تا ایشان نیز این توبه را به درگاه خداوند متعال عرضه دارد تا بخشیده شود.
وی تصریخ کرد: با توجه به تعدد بالای مراسم عزاداری در محرم، متاسفانه معارف اهل‌ بیت(ع) در این مراسم ارائه نمی‌شود که هسئت‌های مذهبی بایر بیشتر این موضوعات را مورد توجه قرار دهند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع تأکید کرد: باید دیدگاه قرآن و روایات ائمه‌ اطهار(ع) از منابع معتبر دینی در خصوص معارف دینی شکافته و در مراسم عزاداری به مردم عرضه شود.
انتهای پیام
captcha