اطاعت از ولایت یکی از درس های عاشوراست
کد خبر: 3746151
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
رئیس تبلیغات اسلامی تالش:

اطاعت از ولایت یکی از درس های عاشوراست

گروه اجتماعی- حجت الاسلام ملائکی، با بیان اینکه یاران اندک امام حسین(ع) نگذاشتند دین اسلام به فراموشی سپرده شود و حقانیت عاشورا را برای مردم بازگو کردند، افزود: یکی از درس های عاشورا اطاعت از ولایت است.

اطاعت از ولایت یکی از درس های عاشوراست

حجت الاسلام والمسلمین حسن ملائکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: هرچه داریم از امام حسین(ع) داریم و اخلاق اسلامی، شجاعت، غیرت، دفاع از وطن در طول جنگ تحمیلی، ایستادن در برابر ستمگران عالم و فداکاری را از مولایمان امام حسین(ع) یاد گرفتیم.

وی با بیان اینکه یاران اندک امام حسین(ع) نگذاشتند دین اسلام به فراموشی سپرده شود و حقانیت عاشورا را برای مردم بازگو کردند، افزود: یکی از درس های عاشورا اطاعت از ولایت است.

این کارشناس دینی، با تاکید بر اینکه باید از فرصت محرم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی بهره گرفت، تصریح کرد: می توان از ظرفیت های ماه محرم در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و حسینی بهره برد. همچنین این دهه مزین به دهه امر به معروف و نهی از منکر نیز است و لذا می توان بهترین زمینه را برای اشاعه سیره ائمه اطهار(ع) پدید آورد.

حجت‌الاسلام ملائکی، محرم را ماه ایثار، عشق، شور و شهادت دانست و یادآور شد: محرم یادآور مبارزه با کفر و استکبارستیزی است.

وی خواستار تبیین واقعه کربلا با افزایش بصیرت در جامعه شد و عنوان کرد: جهاد در عرصه جنگ نرم و تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی در مناطق محروم و دور افتاده در زمره رسالت های روحانیون است که در ایام محرم باید به آن نگاه ویژه ای داشت و همچنین باید بصیرت افزایی و ولایتمداری را در بین مردم ترویج کرد.

اعزام 120 مبلغ و مبلغه ویژه محرم به مساجد تالش

رئیس تبلیغات اسلامی تالش متذکر شد: با توجه به هجمه های فرهنگی که از سوی دشمنان اسلام صورت می پذیرد، ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی است تا اسلام و ارزش های دینی را برای نسله ای آینده تبیین کنیم.

وی با اشاره به مقوله والای مدح اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: مداحان ظرفیت بسیار مهمی در روند جریان فرهنگی و تربیتی جامعه هستند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام ملائکی، با بیان اینکه مداحان برای حفظ آرمان های اسلامی، ظرفیت بسیار مهمی به‌ ویژه در ماه محرم و صفر هستند، گفت: مداحان نقش اساسی در ترویج فلسفه ماه محرم و تاسوعا و عاشوای حسینی دارند لذا باید در اشعار و مداحی ها دقت لازم را به کار گیرند.

وی همچنین از اعطای 80 مجوز ایستگاه فرهنگی ویژه محرم 1440 هجری قمری در دهه اول در سطح شهرستان تالش خبر داد و اظهار کرد: 120 مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی ویژه محرم به مساجد این شهرستان اعزام شدند.

انتهای پیام

captcha