برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱ بقعه متبرکه استان اردبیل
کد خبر: 3746276
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱ بقعه متبرکه استان اردبیل

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱ بقعه متبرکه استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل روز گذشته ۲۰ شهریورماه در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در اردبیل تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص در سطح استان اردبیل همزمان با ایام ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به امامزادگان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح استان بیان کرد: ۹ بقعه و امامزاده شاخص از شهرستان اردبیل، ۱۰ امامزاده از شهرستان خلخال، هشت بقعه متبرکه از شهرستان مشکین‌شهر و چهار بقعه و مکان مذهبی از شهرستان گرمی میزبان عزاداران این سوگواره خواهند بود.
قیامی اجرای مسنجم برنامه‌ها را از اهداف مهم اجرای این برنامه برشمرد و گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور برنامه‌ریزی شده تا از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد در سطح استان برگزار شده و هزاران عزادار حضرت سیدالشهدا(ع) از برنامه‌های تدارک دیده شده در این سوگواره بهره‌مند شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلف در حاشیه این برنامه مذهبی و معنوی خبر داد و افزود: اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با موضوع عزاداری، روضه‌خوانی، تعزیه خوانی و اطعام عزاداران حسینی در تعدادی از موقوفات که به این نیت وقف شده‌اند نیز انجام می‌شود.
وی سخنرانی و مداحی، استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی، ختم قرآن کریم، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی، برپایی خیمه معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی جوانان و خانواده‌ها، اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی، برپایی ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با عنوان «همه واقف باشیم» و برگزاری نشست‌های صنفی برای ایجاد وقف جدید را از برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha