مراسم‌ عزاداری‌ جای طرح تفکرات حزبی و گروهی نیست
کد خبر: 3746542
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

مراسم‌ عزاداری‌ جای طرح تفکرات حزبی و گروهی نیست

گروه معارف: استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: در مراسم‌های عزاداری نباید بی‌اعتمادی نسبت به دولت و نظام را گسترش داد و مردم را از اصلاح ناامید کرد، زیر این کار ارزش عزاداری را از بین می‌برد. مردمی که در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند نیز باید بدون تفکرات حزبی و جناحی به این مراسم‌ها وارد شوند و شعائر دینی خود را انجام دهند.

مراسم‌های عزاداری‌ جای طرح تفکرات حزبی و گروهی نیست

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: تمام احکام اجتماعی اسلام مانند نماز جماعت، نماز جمعه، حج، نماز عیدها و... برای این است که همه خودشان را به اسلام عرضه کنند و دین به عنوان ابزار در دست کسی قرار نگیرد.
وی ادامه داد: خداوند به پیامبران نیز فرموده است که به مردم بگویند: «من از شما پاداشی نمی‌خواهم»، یعنی همه باید در مقابل خدا مسائلی را مراعات کرده و در انجام کارهای دینی خلوص نیت داشته و قصد و غرضی نسبت به اشخاص در انجام آن نداشته باشند.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاشورا یکی از جلوه‌های بزرگ دین است، افزود: عشق به امام حسین (ع) تمام مردم را از هر حزب و گروهی وارد صحنه می‌کند، درست همانطور که در حج نیز همه باید لباس دنیا را از تن به در کرده و لباس آخرت بپوشند و همه در مقابل خداوند یکسان باشند، در مراسم عزاداری محرم نیز باید اینگونه باشد.
اژه‌ای خاطرنشان کرد: اهداف مقدس امام حسین (ع) باید در عزاداری‌ها مطرح و رعایت شود. در زمان این امام(ع)، مسلم ابن عقیل در کوفه نایب بود و امام ایشان را معتمد خود می‌دانستند. امروزه نیز رهبر انقلاب مانند مسلم و نایب امام زمان (ع) است. پایین‌تر از رهبری کسی نباید موضع‌گیری کند و هرکه قصد انجام این کار را دارد، این موضع‌گیری باید در چارچوب مطالب مورد تایید رهبری باشد.
وی گفت: در حال حاضر جنگ روانی نابرابری علیه کشور ما وجود دارد و تنها چیزی که ما را حفظ می‌کند همین پیروی از رهبری است. نباید گزینشی عمل کرده و همه‌چیز را میان جناح و حزب و تقسیم کرده، بلکه باید به معنای شرعی کلمه از ولایت و فرامین رهبری اطاعت کنیم.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در این مدت برگزاری مراسم‌های عزاداری، اگر کسی بی‌اعتمادی نسبت به دولت و نظام را گسترش داده و مردم را از اصلاح ناامید کند، ارزش عزاداری‌ها را از بین می‌برد. مردمی که در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند نیز باید بدون تفکرات حزبی و جناحی بوده و شعائر دینی خود را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه در عزاداری‌ها باید بصیرت داشته باشیم گفت: بصیرت یعنی تیری که پرتاب می‌کنیم به دشمن بخورد، نه به دوست. همچنین اهداف امام حسین (ع)باید درک شود.
انتهای پیام

 

 

 

captcha