استقرار 450 مبلغ دینی در نقاط مختلف ایلام تا پایان ماه محرم
کد خبر: 3746614
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
حجت‌الاسلام فتاحی:

استقرار 450 مبلغ دینی در نقاط مختلف ایلام تا پایان ماه محرم

گروه فرهنگی – مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام از اعزام 450 مبلغ دینی در ماه محرم به مناطق مختلف استان ایلام خبر داد.

استقرار 450 مبلغ دینی در نقاط مختلف ایلام تا پایان ماه محرم
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: 450 روحانی و مبلغ دینی در ماه محرم به مناطق شهری و روستایی این استان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی اعزام شده که تعدادی از این مبلغان دینی، بومی و ما بقی نیز از حوزه علمیه قم به این استان اعزام شده اند.
وی تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دینی در ماه محرم به منظور برگزاری برنامه های مختلف مذهبی و دینی از جمله سخنرانی، بیان احکام، امر به معروف و نهی از منکر، گفتمان دینی، پاسخ به سئوالات و شبهات دینی، برگزاری مراسم عزاداری و نوحه سرایی به این استان اعزام می شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه ماه محرم و صفر عامل مهمی برای حفظ و زنده نگه داشتن اسلام است، افزود: در این ماه باید به خوبی هدف نهضت عاشورا و فرهنگ حسینی برای آحاد مردم به‌ ویژه نوجوانان و جوانان تبیین و تشریح شود.
وی هدف از قیام امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان را احیای دین رسول خدا(ص) و امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: امروز با توجه به هجمه گسترده دشمن علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران این هدف باید در راس امور قرار گرفته و به خوبی در جامعه نهادینه شود.
فتاحی، عمق بخشی باورهای دینی آحاد مردم نسبت به ماه محرم، تبیین نهضت عاشورا در بین نسل جوان و بیان اهداف قیام خونین امام حسین(ع) در روز عاشورا را از دیگر اهداف اعزام روحانیون و مبلغان عنوان کرد و گفت: ما بر اقامه نماز جماعت در این ایام بسیار تأکید داریم به‌ ویژه نماز ظهر عاشورا، که نشان دهنده نماز تاریخی حضرت امام حسین(ع) است.
انتهای پیام
captcha