هیات‌های مذهبی در جهت ارتقای شعور حسینی حرکت کنند
کد خبر: 3746760
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

هیات‌های مذهبی در جهت ارتقای شعور حسینی حرکت کنند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ماکو بابیان اینکه اعضای هیات‌های مذهبی باید از ظرفیت عزاداری در جهت ارتقای شعور حسینی و پیمودن قلعه‌های معنویت استفاده کنند، گفت: عزاداری‌ها باید به صورت سنتی و با محوریت مساجد پیگیری شود.

هیات‌های مذهبی در جهت ارتقای شعور حسینی حرکت کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی‌سیاسی جمعه این هفته ماکو در تشریح شاخص‌های تبیین سبک زندگی اسلامی، مهم‌ترین آن را احساس مسئولیت پیرامون دعوت به خیر و ترویج امربه معروف و نهی‌از منکر یاد کرد و افزود: دشمن درصدد است امربه معروفات و نهی‌از منکرات را از جامعه به دور نموده و در اجرای این خواسته از انواع و اقسام ترفندها استفاده می‌کند.

وی تذکر لسانی در عین حفظ حرمت‌ها را بر هر فردی واجب ابراز کرد و ادامه داد: یک فرد مسلمان باید نقد‌پذیر بوده و نقد منصفانه و واقعی را به کار گیرد.

خطیب نماز جمعه ماکو با اشاره به اینکه فریضه امربه معروف و نهی‌از منکر امروز در جامعه مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در انعکاس شیوه‌های رفتاری شایسته باید به طور جدی پیگیری شود.

وی در تحلیل کوتاه بر دیدارهای جداگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اعضای مجلس خبرگان رهبری و دانش‌آموختگان دانشکده نیروی دریایی، تصریح کرد: تحریم‌هایی که به کشور ایران تحمیل شده یک جنگ تمام عیار اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری اظهار کرد: جنگ رسانه امروز پررنگ‌تر از هر وقت دیگری بوده و هدف این جنگ سرد، خارج‌کردن انقلاب از مسیر اسلام و در نهایت سرنگونی آن است.

وی برلزوم توجه جدی به پمپاژهای رسانه‌ای دنیای غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و یادآور شد: دشمنان می‌خواهند هر مشکلی که در جامعه وجود دارد را به رهبری و نظام منتسب داده و دم از بی‌کفایتی بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری با اشاره به اینکه هیچ دولت و قوایی بدون پشتوانه مردم موفق نخواهد بود، تصریح کرد: مسئولین و مردم، ویروس بدبینی را از جامعه دور کنند و با بصیرت به تحلیل امورات و مشکلات بپردازند.

وی تاکید کرد: دولت‌مردان باید هرچه زودتر بسته‌های حمایتی را به دهک‌های پایین‌تر جامعه ارائه کنند.

خطیب نماز جمعه ماکو، امام‌حسین(ع) را چراغ هدایت و کشتی نجات عنوان کرد و گفت: وظیفه ما در مقابل دشمنانی که می‌خواهند معنویت را از جامعه پاک کنند، پناه‌بردن به کشتی بیکران امام‌حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات‌های مذهبی باید از ظرفیت عزاداری در جهت ارتقای شعور و پیمودن قلعه‌های معنویت استفاده کنند، ادامه داد: عزاداری‌ها باید به صورت سنتی و با محوریت مساجد پیگیری شود.

انتهای پیام

captcha