استقامت جبهه حق در کربلا؛ الگوی ماندگار تاریخ
کد خبر: 3747332
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

استقامت جبهه حق در کربلا؛ الگوی ماندگار تاریخ

گروه معارف - نماینده ولی فقیه در استان زنجان قیام کربلا را تقابل حق و باطل خواند و گفت: استقامت جبهه حق در کربلا، الگوی ماندگار تاریخ شد.

استقامت جبهه حق در کربلا؛ الگوی ماندگار تاریخبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز، 25 شهریورماه در آئین سوگواری دانش‌آموزی با عنوان «احلی من العسل» اظهار کرد: در ایام محرم هر روز به یاد یک شهید کربلا به عزاداری می‌پردازیم و مراسم امروز به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا قاسم‌بن حسن(ع) برگزار شده است.
وی حادثه بزرگ عاشورا را حادثه‌ فراموش‌نشدنی حیات بشر خواند و گفت: در قیام عاشورا دو تفکر مقابل هم قرار گرفتند؛ یکی مطیع خدا و رسول خدا(ص) به دنبال عزت، آزادی، سربلندی و حیات طیبه بودند و برای رسیدن به این پیروزی جنگ بین حق و باطل ادامه داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه طرفداران حق در سنگر حق و طرفداران باطل در سنگر باطل قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: تقابل حق و باطل از شروع اجتماعات بشری بوده و تضاد کلی با هم دارند؛ خدا وعده داده پایان تاریخ پایان خوشی است و آن پایان حق است.
وی با بیان اینکه طرفداران حق گرچه اندک‌اند اما چون ایمان راسخ دارند، پیروزند، تصریح کرد: باطل تنها چند روز سرو صدا دارد اما ریشه دار نیست در حالی که حق ماندگار است و کربلا نمونه روشن ماندگاری حق بود.
خاتمی با اشاره به اینکه در قیام عاشورا ۳۰۰ هزار نفر سپاه دشمن در یک طرف و ۷۲ نفر که پیرمرد ۹۰ ساله و نوجوان ۱۳ ساله هم جزو آمار بودند، در طرف دیگر قرار داشتند، یادآور شد: دشمن در عرض یک نیمروز خود را ۱۰۰ درصد پیروز می‌دانست  اما امروز قضاوت روشن تاریخ جبهه حق و یاران امام حسین(ع) را پیروز می‌داند.
وی تصریح کرد: نزدیک ۱۴۰۰ سال از این واقعه می‌گذرد و گذشت زمان نام و یاد آن‌ها را فراموش نکرده و امروز تنها راه نجات مردم راه استقامت و مقاومت است که در کربلا در تاریخ الگو شد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی پرتویی از انقلاب کربلا است و اگر کشور در مقابل ظلم‌ها و نامردی‌های استکبار سربلند ایستاده به دلیل تاسی از مکتب عاشوراست.
وی رمز ماندگاری انقلاب در مقابل انواع توطئه‌های دشمن، بایکوت سیاسی، تهاجم فرهنگی و تبلیغات دروغ رسانه‌ای را پیروی از راه سیدالشهدا عنوان کرد و افزود: در کشور 46 هزار نوجوان و در استان زنجان 420 دانش‌آموز سنگرهای مدرسه را ترک کردند و برای حفظ استقلال و جمهوری اسلامی راه ۱۳ ساله کربلا را در پیش گرفتند.
خاتمی با اشاره به اینکه 3 نوع جهاد داریم، بیان کرد: جهاد ابتدایی و رهایی‌بخش باید با اجازه پیامبر(ص) و امام(ع) و با حضور مردان باشد و جهاد دفاعی شرط ندارد و هر کس احساس مسئولیت می‌کند، وظیفه دفاع دارد.
انتهای پیام
captcha