اهتمام عزاداران کوهبنان به اقامه نماز ظهر عاشورا
کد خبر: 3748015
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

اهتمام عزاداران کوهبنان به اقامه نماز ظهر عاشورا

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر شورای اقامه نماز شهرستان کوهبنان گفت: طی چند دهه گذشته نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا با شکوه خاصی با حضور عزاداران حسینی خصوصا جوانان و نوجوانان در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه شورای اقامه نماز کوهبنان با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر اعضا در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ابراهیمی، دبیر شورای اقامه نماز شهرستان کوهبنان با بیان اینکه از جمله سنت‌های پسندیده در جریان حادثه کربلا اقامه نماز جماعت در میدان جنگ و کارزار بود، گفت: طی چند دهه گذشته نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا با شکوه خاصی با حضور عزاداران حسینی خصوصا جوانان و نوجوانان در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.
در ادامه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان اظهار کرد: در جلسه شورای تأمین تدابیری جهت امنیت برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورا تدارک دیده شد و ارائه برنامه‌های خدماتی هم در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: امسال برنامه‌ها و مراسم ایام محرم با شکوه و عظمت خاصی در تکایا و حسینیه‌ها در حال برگزاری است که همگان باید کمک کنند این روند همچنان با قوت تا پایان ماه صفر انجام شود.
در این جلسه مقرر شد، هیئت‌های مذهبی به‌گونه‌ای حرکت کنند که قبل از اذان ظهر تاسوعا و عاشورا در محل امامزاده سلیمان‌شاه و بی بی عصمت حضور پیدا کنند و با شروع اذان دیگر هیئتی به عزاداری مبادرت نکند. همچنین در این جلسه مقرر شد، تهیه فرش، مهر بر عهده هیئت امنای بقاع متبرکه بوده و امنیت مراسم توسط نیروی انتظامی تأمین شود.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha