برای مقابله با هجمه‌های دشمن جای هیچ سستی نیست
کد خبر: 3748145
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

برای مقابله با هجمه‌های دشمن جای هیچ سستی نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ ارشد نظامی آجا منطقه زنجان و قزوین گفت: امروز هجمه وسیعی از سوی ایادی استکبار نسبت به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد می‌شود لذا در تقابل با این هجمه‌ها جای هیچ‌گونه سستی نیست.

 برای مقابله با هجمه‌های دشمن جای هیچ سستی نیست

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری نیروهای مسلح به‌منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قزوین با حضور ‌بهنام پیری، ارشد نظامی آجا منطقه زنجان و قزوین، ‌عباس برزگر، جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر استان و ‌محمدحسن رضازاده، معاون نیروی انتظامی استان ظهر،27 شهریورماه در لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد.
‌پیری در این نشست با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای بازخوانی دلاوری‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشورمان مدیون خون شهدا و ایثار خانواده آن‌ها در ادوار مختلف است.
وی افزود: امروز هجمه وسیعی از سوی ایادی استکبار نسبت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد می‌شود لذا در تقابل با این هجمه‌ها جای هیچ‌گونه سستی نیست.
این مسئول با بیان اینکه در تاریخ فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی تعداد 297 عملیات ثبت‌شده که 52 عملیات پدافندی و 245 عملیات آفند است، اعلام کرد: کل تعداد روزهایی که رزمندگان اسلام در جبهه حضور داشتند 2887 روز بود و یک هزار روز هم نبرد ثبت‌شده است.
ارشد نظامی آجا منطقه زنجان و قزوین بیان کرد: از افتخارات لشگر 16 زرهی قزوین حضور در عملیات نصر در دوران دفاع مقدس برای مقابله با ماشین جنگی عراق است که به جنگ تانک‌ها معروف شد و توانست لشگر زرهی عراق را متوقف کند.
وی ادامه داد: همچنین اهدای 2680 شهید، 1731 جانباز، 276 جاویدالاثر و 2200 آزاده از دیگر افتخارات لشگر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
پیری با اشاره به‌پیش بینی 135 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در لشگر 16 زرهی قزوین یادآور شد: حضور در رژه یگان‌های موتوری و پیاده نیروهای مسلح در 31 شهریورماه هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، اعزام سخنران به نماز جمعه و مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، جانبازان و بازنشستگان ارتش، یادواره شهدا و بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه، برپایی نمایشگاه ایثارگری و گل‌باران مزار شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در طول این هفته برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین با همکاری صداوسیما ویژه‌برنامه «هفت شهر عشق» در هفته دفاع مقدس از صداوسیمای مرکز قزوین با حضور پیشکسوتان و بازخوانی تعدادی از عملیات‌ها به‌صورت مستقیم پخش خواهد شد.
ارشد نظامی آجا منطقه زنجان و قزوین خاطرنشان کرد: ارتش همواره بعد از دفاع مقدس در کنار دیگر نیروهای مسلح برای پاسداری از کشور و مرزها آماده است و امنیت و آرامش فعلی کشور نیز به همت یکایک فرزندان این کشور ایجاد شده است.
پیری در پایان عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی همواره برای پاسداری از انقلاب اسلامی آماده است و لحظه‌ای نیز در این راه عقب‌نشینی نخواهد داشت.

انتهای پیام

captcha