نهضت عاشورا در دفاع مقدس احیا شد
کد خبر: 3748688
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

نهضت عاشورا در دفاع مقدس احیا شد

گروه سیاسی- امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه نهضت عاشورا در دفاع مقدس احیا شد، اظهار کرد: تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس با الگوبرداری از واقعه عاشورا انجام شد و مدنظر قراردادن نهضت امام حسین (ع) در جنگ، اصلی‌ترین عامل پیروزی ایران بود.

 نهضت عاشورا در دفاع مقدس احیا شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز، امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز، با اشاره به ۳۱ شهریور ماه آغاز هفته‌ی دفاع مقدس، گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی که کشور از نظر دفاعی و اقتصادی به آن ساماندهی لازم نرسیده بود، دشمنان، صدام را برای حمله به ایران تحریک کردند و صدام نیز پس از اعلام آغاز جنگ، مصاحبه را نیمه تمام گذاشت تا ادامه‌ی آن را در خاک ایران تکمیل کند! صدام معتقد بود تا یک هفته می‌تواند تهران را تصرف کند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) این جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردند و ایران با تکیه بر قدرت و رشادت‌ مردمانش مانع رسیدن صدام به اهدافش شد. تحلیل‌گران موضوع دفاع مقدس را از تمامی جوانب تحلیل کنند، ما غریبانه جنگ کردیم و حتی یک سیم خاردار هم نداشتیم، در مقابل دشمن نیز کاملا آماده و مسلح بود، اما مردم ایران با تاسی از نهضت عاشورا همه جانبه رزمندگان را حمایت کردند.

حجت الاسلام عالی، با بیان اینکه نهضت عاشورا در دفاع مقدس احیا شد، متذکر شد: تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس با الگوبرداری از واقعه عاشورا انجام شد و مدنظر قراردادن نهضت امام حسین (ع) در جنگ، اصلی‌ترین عامل پیروزی ایران بود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه ایران در جنگ تحمیلی دین اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کرد، خاطرنشان کرد: رزمندگان و فرماندهان جوان در جنگ تحمیلی با روحیه‌ی شهادت طلبی، خود باوری و اتکا به خداوند در میدان نبرد علیه دشمن ظاهر شدند و امروزه جوانان ما با همین روحیه‌ در قالب مدافعان حرم، داعش را از پا درآوردند، معتقدم می‌توان با روحیه جهادی و خودباوری در جنگ اقتصادی نیز پیروز شد.

 وی همچنین با اشاره به نقش لشگر عاشورا در آزاد سازی سوسنگرد و با توجه به فرارسیدن روز اسرا و مفقودین از حجت الاسلام ابوترابی یاد کرد و گفت: وی تاثیر مهمی در حفظ روحیه مقاومت در بین آزادگان داشت .

امام جمعه موقت تبریز با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، بر اهمیت پرورش در کنار آموزش تاکید کرد و گفت: دوپینگ آموزشی به تنهایی افراد را به سعادت نمی رساند.

حجت‌الاسلام عالی، اظهار کرد: برای غلبه بر وسوسه‌های درونی و هجمه ها بیرونی تعهد در کنار تخصص نیاز است.

خطیب جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته به دلایل بدعهدی و پیروی نکردن مردم زمان امام حسین (ع) از امام خویش اشاره کرد و گفت: انحطاط اخلاقی و کم رنگ شدن ارزش‌های اسلامی به همراه دنیازدگی، اشرافیت و مقام پرستی در کنار پیروی از هواهای نفسانی موجب دنیا طلبی به جای شهادت طلبی می شود.
انتهای پیام

captcha