دفاع مقدس؛ برگ زرین تاریخ ایران/ انجام عملیات زمینی با بهره‌مندی از فضا
کد خبر: 3748914
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

دفاع مقدس؛ برگ زرین تاریخ ایران/ انجام عملیات زمینی با بهره‌مندی از فضا

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه همدان عنوان کرد: هر کشوری که فضا را در اختیار داشته باشد می‌تواند در زمین عملیات مهمی را انجام دهد، نیرو‌های رزمنده در پایگاه‌های نهاجا در 6 ماهه نخست جنگ، تمامی نیرو‌های هوایی و زمینی دشمن را زمین‌گیر کردند.

دفاع مقدس برگ زرین تاریخ ایران/ انجام عملیات زمینی مهم با بهره‌مندی از فضا

به گزارش ایکنا از همدان، امیر سرتیپ محمد زال‌بیگی، فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه همدان شنبه، 31 شهریورماه در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطف و برگ زرینی است که در تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان می‌درخشد.
وی افزود: دفاع مقدس تنها جنگی است که حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان جدا نشده است چرا که به برکت فداکاری و رزمندگی، همت و همدلی رزمندگان اسلام و آحاد مردم و همچنین خون پاک شهدای 8 سال دفاع مقدس این سرزمین همچنان پرافتخار باقی ماند.
زال‌بیگی ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سال دفاع مقدس اضافه کرد: دشمن در ساعت 12 ظهر روز 31 شهریورماه سال 1359، با تمام توان خود و با همراهی کشور‌های استکبار شرق و غرب و با حمایت برخی کشور‌های منطقه به ایران حمله کردند.
فرمانده پایگاه نوژه اضافه کرد: دشمن در این نبرد، 15 پایگاه و فرودگاه مهم کشور را مورد تهاجم قرار داده و تمام پایگاه‌های هوایی ارتش جمهوری اسلامی را بمباران کردند که دو ساعت پس از اولین حمله کشور عراق، رزمندگان حاضر در پایگاه شهید نوژه و شهید یاسینی در اولین فرصت محل‌های مورد اصابت بمب و موشک را ترمیم کردند.
وی ادامه داد: 2 ساعت پس از حمله طی 2 مرحله عملیات جنگی با نام «طرح انتقام» و دستور عملیاتی «القدس» از محل پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان وشهید یاسینی بوشهر عملیات و حمله به 2 پایگاه هوایی کشور عراق انجام گرفت.

انجام 636 عملیات تجاوزکارانه عراق علیه ایران قبل از آغاز جنگ
زال‌بیگی عنوان کرد: فردای آن روز در یکم مهرماه سال 59، عملیات غرور آفرین کمان 99 با استفاده از 140 فروند جنگنده‌ نیرو هوایی ارتش، تمام پایگاه‌های کشور بعثی مورد حمله قرار گرفت به گونه‌ای که در 6 ماهه نخست جنگ، نیرو هوایی عراق زمین گیر شد.
فرمانده پایگاه نوژه گفت: هر کشوری که فضا را در اختیار داشته باشد می‌تواند در زمین عملیات مهمی را انجام دهد، نیرو‌های رزمنده در پایگاه‌های نهاجا در 6 ماهه نخست جنگ، تمامی نیرو‌های هوایی و زمینی دشمن را زمین‌گیر کردند.
وی ابراز کرد: قبل از آغاز جنگ، کشور عراق حدود 636 عملیات تجاوزکارانه علیه ایران انجام داده بود و استان‌های مهران، سردشت، دهلران و ... مورد تهاج قرار گرفته بود این نشان از مأموریت و حمله این کشور علیه ایران داشت.
زال‌بیگی با بیان اینکه ما جانانه از کشور خود دفاع کردیم، عنوان کرد: طی 8 سال دفاع مقدس ایران مردانه جنگید، شهید داد و یک وجب از خاک کشور خود را به بیگانه نبخشید.
فرمانده پایگاه هوایی نوژه با بیان اینکه ما از 30 کشور دنیا اسیر داشتیم، گفت: ایران در این جنگ 8 ساله تنها برابر عراق ایستادگی نکرد بلکه تمام کشور‌های ناسازگار با ما با اتحاد با عراق برابر این کشور ایستادند.
زال‌بیگی افزود: این جنگ با رشادت‌های رزمندگان آغاز شد و سپس عملیات بسیار مهمی همچون طریق‌القدس، فتح‌‌المبین، بیت‌المقدس و ... برنامه‌‌ریزی و انجام شد که با رشادت رزمندگان در زمین، هوا و دریا توانست ‌برابر کشور بعثی عراق به پیروزی کامل برسد.
انتهای پیام

 

captcha