60 ساعت آموزش قرآن به سوادآموزان نهضت سوادآموزی
کد خبر: 3749236
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
قاسمی‌نیا عنوان کرد:

60 ساعت آموزش قرآن به سوادآموزان نهضت سوادآموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: همراه با کتاب آموزش قرآن کریم که 16 درس و به مدت ۶۰ ساعت است سوادآموزان به توان‌افزایی خود برای روخوانی قرآن کریم و آشنایی با قواعد، داستان‌ها و مفاهیم آیات قرآن کریم می‌پردازند.

60 ساعت آموزش قرآن به سوادآموزان نهضت سوادآموزیحجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: آموزش روخوانی، روان خوانی وآشنایی با مفاهیم و پیام های قرآن کریم محور محتوای درس های نهضت سوادآموزی است.

قاسمی نیا افزود: در دوره های سوادآموزی و در کتب آموزشی نهضت سوادآموزی؛ آشناسازی بیشترسوادآموزان با قرآن کریم درابعاد مختلفی چون تشخیص علامت های کلمات در آیات؛ صداهای کوتاه وبلند؛ آشنایی با داستان ها ومفاهیم آیات ازاهداف کلی تعیین شده است.

قاسمی نیا ادامه داد: تقویت انس وعلاقه به قرآن کریم ویادگیری آن وتوانایی خواندن آیات به صورت روان، آشنایی با ترجمه کلمات و آیات قرآن توسط آموزش دهندگان به سوادآموزان آموزش داده می شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره اینکه دوره سواد آموزی معادل با پایان سوم ابتدایی است، گفت: دروس کتاب از درس پنجم تا آخر کتاب، 55 درس است و به سواد آموزان، قرآن آموزی را به همراه فارسی آموزی به صورت تلفیقی آموزش می دهند.

وی ادامه داد: در دوره تحکیم سواد که ویژه افراد کم سواد غیرمحصل است کتاب مستقلی  با 12 درس به قرآن آموزی و تثبیت و تعمیق و تحکیم آموخته های قبلی قرآنی می پردازد.

قاسمی نیا با اشاره به اینکه دوره آموزشی انتقال معادل با پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی است گفت: همراه با کتاب آموزش قرآن کریم که 16 درس و به مدت ۶۰ ساعت است سوادآموزان به توان افزایی خود برای روخوانی قرآن کریم و آشنایی با قواعد، داستان ها ومفاهیم آیات قرآن کریم می پردازند.

وی در پایان ادامه داد: ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی و سوادآموزی جهت دار است و برای سعادت‌مندی سوادآموزان درزندگی دنیا وآخرت وپیروی از دستورات شفابخش قرآن کریم وپیامبر خدا حضرت محمد(ص) از اصول ومحور آموزش ها و برنامه ها وطرح های نهضت سوادآموزی است و برای آن  تلاش می کنیم.

انتهای پیام

captcha