بهره‌مندی ۱۸ هزار مددجوی سیستان‌وبلوچستان از دوره‌های «آموزش خانواده»
کد خبر: 3749291
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

بهره‌مندی ۱۸ هزار مددجوی سیستان‌وبلوچستان از دوره‌های «آموزش خانواده»

گروه اجتماعی ــ معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دوره‌های آموزش خانواده برای ۱۸ هزار و ۷۴۹ مددجوی کمیته امداد استان برگزار شده است.

بهره‌مندی 18 هزار مددجوی سیستان‌وبلوچستان از دوره‌های آموزش خانواده

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، سیدمحمدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی این نهاد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دوره‌های آموزش خانواده برای 18 هزار و 749 مددجوی کمیته امداد استان برگزار شده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان بیان کرد: برنامه آموزش خانواده به منظور توانمندسازی فکری و شکوفایی استعدادهای جوانان و همچنین تقویت رشد ایمانی و اعتقادی مخاطبان با تأکید بر خانواده‌محوری، مسجد‌محوری و تربیت‌محوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به بهره‌گیری 100 درصد جامعه مددجویی این نهاد از برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ارزشی تا پایان برنامه 5 ساله ششم توسعه، افزود: اولویت در ارائه آموزش‌های مرتبط با سرپرست‌ خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، کودکان، دانش‌آموزان، مستعدان اشتغال و خودکفایی، همسران جوان، طلاب و دانشجویان است.
وی با بیان اینکه سطح‌بندی آموزشی مخاطبان بر اساس تحصیلات، سن و جنسیت صورت می‌گیرد، ادامه داد: عناوین و سرفصل‌های آموزشی متناسب با گروه‌های هدف در قالب تولید محتوی آموزشی، نیازهای خانواده و انتخاب مربیان آموزشی مورد وثوق به عنوان رکن اصلی برنامه آموزشی این حوزه است.
حسینی اظهار کرد: آموزش فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اسلامی، قرآن کریم، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره‌های تحصیلی، عقل معاش، آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از آن از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دوره‌های آموزش خانواده مورد توجه قرار دارد.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان افزود: یکی از فعالیت‌های فرهنگی مهم این نهاد برگزاری اردوهای زیارتی و کلاس‌های آموزش خانواده با رویکرد پرورشی است که در کنار سایر فعالیت‌های تربیتی و آموزشی زمینه‌ لازم را برای رشد آگاهانه ایمان و تقویت بنیه اعتقادی و تثبیت ارزش‌های اسلامی مددجویان مهیا می‌کند.

انتهای پیام

captcha