جشنواره «همای رحمت» در مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 3749568
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

جشنواره «همای رحمت» در مازندران برگزار می‌شود

گروه معارف ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش ‌و پرورش مازندران از برگزاری جشنواره «همای رحمت» با محوریت سیره عملی و اخلاقی حضرت علی(ع) در سال تحصیلی 97 – 98 خبر داد.

جشنواره «همای رحمت» در مازندران برگزار می‌شود 

محمود تنها، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی، اظهار کرد: وظیفه عقلی، دینی و اخلاقی ماست که نسبت به شناخت سیره‌ی اهل‌ بیت(ع) که الگوی بشر هستند همت کنیم.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، جشنواره استانی همای رحمت را در راستای طرح مصباح الهدی با بررسی سیره عملی و اخلاقی حضرت علی(ع) در سال تحصیلی 97 – 98 برگزار خواهد كرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت طرح مصباح الهدی در آشنایی نسل امروز با سیره عملی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و مذهبی در مدارس تاكید كرد: همه ما باید تلاش كنیم تا امام شناسی و سبك زندگی امامان معصوم(ع) در جامعه نهادینه و تقویت شود.

وی افزود: طرح «مصباح الهدی» یكی از ماناترین طرح‌ها در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است که در آن بیش از 4 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران در آن شرکت دارند.

تنها گفت: در طرح «مصباح الهدی» شرکت‌کنندگان در زمینه زندگی‌نامه حضرت علی(ع)، سیره و سبک زندگی ایشان در قالب‌های شعر، داستان‌نویسی،چند رسانه‌ای، فیلم کوتاه، وبلاگ، نشریه دیجیتال، نرم افزار، کلیپ،خوشنویسی، هنرهای تجسمی و.. به خلق آثار هنری خواهند پرداخت.

وی افزود: مرحله استانی جشنواره مصباح‌الهدی همزمان با میلاد امام علی(ع) برگزار و از آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

جشنواره «همای رحمت» در مازندران برگزار می‌شود

captcha