بازارچه ناشران دیجیتال اسلامی تشکیل می‌شود
کد خبر: 3749728
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
در دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال؛

بازارچه ناشران دیجیتال اسلامی تشکیل می‌شود

گروه فناوری اطلاعات ــ قائم مقام دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با اشاره به جزئیات برنامه‌های دینی و قرآنی این دوره از نمایشگاه از اختصاص بازارچه ویژه به ناشران این حوزه برای تبلیغ و ترویج محصولات دینی و قرآنی خبر داد.

محمدصادق افراسیابی، قائم مقام  دوزادهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های ویژه حوزه دین و قرآن در این دوره نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال گفت: با توجه به همزمانی نمایشگاه با ایام ماه صفر و ایامی که مابین اربعین حسینی (ع) و ۲۸ صفر و وفات حضرت محمد (ص) و شهادت امام رضا (ع) واقع شده است برنامه‌ها ویژه‌ای را در حوزه دین پیش‌بینی و اجرا  می‌کنیم.

وی افزود: بر همین اساس ناشران مذهبی امسال در دوازدهمین نمایشگاه رسانه دیجیتال فعالیت بیشتری خواهند داشت و علاوه بر اینکه محصولات خودشان را به صورت گسترده‌تر عرضه خواهند کرد، برنامه‌هایی متناسب با ایام اربعین حسینی و همینطور وفات پیامبر (ص) و شهادت آقا امام رضا (ع) را اجرا خواهند کرد.

پاویون سوگواره مهر محرم
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه چند پاویون به جشنواره‌های موضوعی درحوزه‌های دینی و قرآنی اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: پاویون سوگواره مهر محرم در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و آثاری که مردم در ارتباط با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ارسال کرده‌اند به نمایش در خواهد آمد؛ همچنین جشنواره علوی در این پاویون حضور دارند که در کنار آن محصولات ارائه شده به جشنواره رسانه‌های دیجیتال حوزه امام علی (ع) در آن نمایش داده می‌‌شود.

افراسیابی در ادامه گفت: پاویون مربوط به جشنواره امام رضا (ع) نیز که مرتبط با جشنواره دیجیتال رضوی است حضور دارند؛ لذا با توجه به این مسائل موضوعات فرهنگ دینی و قرآنی در دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به صورت جدی پیگیری و دنبال خواهد شد.
 
تشکیل بازارچه ناشران دیجیتال اسلامی برای اولین بار 
‌وی با اشاره به حضور جدی ناشران دیجیتال حوزه دین و قرآن در این دوره نمایشگاه، افزود: علاوه بر این مقرر شد تا بازارچه ناشران دیجیتال اسلامی برای اولین بار تشکیل شود و در جریان این بازارچه ناشران دیجیتال حوزه دین که در قم فعالیت می‌کنند این بازارچه را مدیریت و اداره کنند.

قائم مقام  دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: بر همین اساس مقرر شد تا کسانی که در حوزه نشر دیجیتال دینی، قرآنی و معارف اهل بیت (ع) فعالیت می‌کنند، در این قالب‌های متنوع و جذاب تبلیغات داشته باشند و مرکز نیز بر همین اساس فضای بازارچه‌ای خاصی را برای آن‌ها اختصاص دهد. ناشران دیجیتال این حوزه می‌تواند در کنار برنامه‌های خود محصولات دینی و قرآنی را به صورت ویژه و پررنگ عرضه کنند.

فراخوان ناشران دیجیتال حوزه دین و قرآن برای ارائه محصول
وی در مورد رونمایی از محصولات دینی و قرآنی که در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال انجام خواهد شد، گفت: در این دوره از نمایشگاه به صورت روزانه رونمایی‌هایی را خواهیم داشت، اما در حال حاضر هنوز امکان اعلام این محصولات وجود ندارد، چراکه بر اساس اعلام فراخوانی که به زودی منتشر خواهیم کرد، علاقه‌مندانی که تمایل به رونمایی از محصولات خود در این دوره از نمایشگاه دارند محصولاتشان را معرفی می‌کنند و بر اساس آن و بعد از ارزیابی محصولات رونمایی خواهیم داشت.

افراسیابی ادامه داد: ما هر ساله رونمایی محصولات دینی و قرآنی فاخر را شاهد هستیم و امسال نیز به صورت ویژه به آن می‌پردازیم؛ لذا با توجه به اینکه در این ایام خاص هم قرار داریم قطعا محصولات مرتبط با حوزه دین و قرآن را رونمایی خواهیم کرد و در این حوزه عرضه بیشتر خواهیم داشت.

تمام محصولاتی مشمول تخفیف خاص می‌شوند
قائم مقام رئیس دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در مورد تمهیدات این دوره نمایشگاه برای خرید آسان محصولات هم به ایکنا گفت: تمام محصولاتی که در دوازدهمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عرضه می‌شود مشمول تخفیف خاص و ویژه خواهد شد، ما نیز تلاش خواهیم کرد با نمایندگان ناشران دیجیتال به یک توافق اولیه برسیم تا بتوانیم تخفیفات ویژه‌ای را برای مردم در نظر بگیریم؛ هرچند که در حال حاضر خیلی از گرایش‌ها به سمت استفاده از اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های برخط تمایل پیدا کرده است و مردم محصولاتی که نیاز داشته باشند را از طریق سایت یا اپلیکیشن دانلود می‌کنند که در نهایت هزینه اشتراک خود را می‌پردازند، اما در مجموع امیدواریم که این موارد هم با حداکثر تخفیف و اشتراکاتی که با تولیدکنندگان محصولات دینی و قرآنی داشته‌ایم، بتوانیم این موارد را هم اعمال کنیم.

کارگاه‌های آموزشی متناسب با موضوعات دینی و قرآنی
وی در مورد محتوای آموزشی حوزه دینی و قرآنی نمایشگاه رسانه دیجیتال هم گفت: کارگاه‌های آموزشی را متناسب با موضوعات دینی و قرآنی در طبقه دوم نمایشگاه پیش‌بینی کرده‌ایم و بر اساس همین موضوع با فراخوانی که به موسسات آموزشی و فعالان این عرصه دادیم، مقرر شد تا کارگاه‌هایی ویژه حوزه دینی و قرآن در فضای مجازی برقرار شود؛ البته در کنار این مسائل اگر پیشنهاداتی در حوزه آموزش‌های دینی و قرآنی باشد استقبال خواهیم کرد تا این آموزش‌ها نیز برگزار شود؛ همچنین خود مرکز رسانه‌های دیجیتال هم به صورت جداگانه ورود پیدا خواهد کرد و برنامه‌هایی را در این حوزه دارد.

افراسیابی در خصوص تخصیص بن خرید محصولات دیجیتال در این دوره از نمایشگاه هم اظهار کرد: امسال علاقه‌مند هستیم که بن خرید را داشته باشیم، اما با توجه به وضعیت بودجه فعلاً برنامه‌ای برای آن نداریم؛ اما نمایندگان صنف ناشران دیجیتال قصد دارند با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه‌ای داشته باشند تا شاید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه خود مبلغی را به این مسئله اختصاص دهد. ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم، اما در حال حاضر در بودجه مرکز رسانه‌های دیجیتال این توانایی وجود ندارد که بتوانیم مبلغی را برای بن اختصاص دهیم.

وی در پایان نیز از تشکیل کمیته بین‌الملل با مشارکت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، موسسه فرهنگی اکو، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بانک توسعه صادرات خبر داد و گفت: یکی از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های ادوار گذشته دعوت دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در نمایشگاه و حمایت از استارتاپ‌های داخلی خواهد بود.
انتهای پیام
captcha