احداث و مقاوم‌سازی ۱۴۹ مدرسه طی ۵ سال در قم
کد خبر: 3749871
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

احداث و مقاوم‌سازی ۱۴۹ مدرسه طی ۵ سال در قم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش وپرورش استان قم گفت: در مدت ۵ سال ۱۴۹ مدرسه در قم احداث و مقاوم سازی شد که بخشی از نیاز‌های این استان را در تأمین ‌فضای آموزشی پوشش داد.

طی مدت 5 سال گذشته 149 مدرسه در قم احداث و مقاوم‌سازی شدبه گزارش ایکنا از قم؛ حمیدرضا شیخ‌الاسلام، مدير کل آموزش وپرورش استان قم شامگاه دوشنبه، 2 مهرماه در شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم گفت: تراکم دانش‌آموزی در قم بالاست و بیش از 97 درصد از این جمعیت دانش‌آموزی در شهر ساکن است. 

مدير‌کل آموزش وپرورش استان قم افزود: 60 درصد مدارس در دست احداث در استان توسط خیران احداث می‌شود که ظرفیت مشارکت های مردمی را نشان می دهد هر چند مشکلات اقتصادی بخشی از پروژه‌ها را با تأخیر روبرو می‌سازد. 

شیخ‌الاسلام بیان کرد: در سال 93 استان قم رتبه 31 را در فضای آموزشی به لحاظ تراکم داشت و امروز در قم به رتبه 27 رسیده‌ایم.

وی یادآوری کرد:هم اکنون‌ 87 درصد مدارس ابتدایی استان قم، دو شیفت است و در سال 1404 با توجه به اینکه جمعیت دانش‌آموزی از 300 هزار نفر نیز می‌گذرد با کمبود بیشتری مواجه خواهیم بود ضمن اینکه امسال 13 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی افزوده شد. 

مديرکل آموزش وپرورش استان قم یادآور شد: آمار بالای مهاجرت در قم بر افزایش تراکم دانش‌آموزی و کمبود فضای آموزشی می‌افزاید و از طرفی با کمبود اعتبار دست و پنجه نرم می کنیم. 

وی با بیان اینکه محدودیت های زیادی در نیروی انسانی داریم، گفت: این تراکم بالای دانش آموزی را 600 نیروی اجرایی و 15 هزار معلم اداره می کند. 

شیخ‌الاسلام افزود: رفع مشکلات آموزشی نیازمند به همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی است.

 وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء تصریح کرد: خانواده دانش آموزی و فرهنگیان 1000 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

انتهای پیام

captcha