بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تاریخی خراسان‌شمالی
کد خبر: 3750152
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تاریخی خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ایام تابستان سال جاری یک میلیون و ۹۱ هزار و ۵۴۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی استان بازدید کردند.

بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تاریخی خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی، به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به بازدید یک میلیون و 91 هزار و 548 نفراز مراكز تاریخی، تفریحی و توریستی استان در ایام تابستان، از این تعداد 121 هزار و 187 نفر از جاذبه‌های تاریخی،فرهنگی، 946 هزار و 60 نفر از جاذبه های طبیعی و 24 هزار و 301 نفر از جاذبه‌های دست ساز بازدید کردند.
وی با اشاره به اقامت 547 هزار و 917 نفر مسافر طی تابستان امسال ، گفت:از این تعداد 4 هزار و 348 نفر در هتل ها، 2 هزار و 886 نفر در مهمان پذیرها، 2 هزار و 749 نفر در اقامتگاه های بوم گردی، 7 هزار و 634 نفر در طرح خانه مسافر، 501 هزار و 116 نفر در اقامتگاه های موقت و 29 هزار و 184 نفر در سایر اقامتگاه های استان اسکان یافتند.
وی با اشاره به تعداد 405 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران ها و مراكز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز اقامتی موقت طی سه ماهه تابستان امسال،عنوان کرد: در این خصوص 47 فقره تشویق و 39 فقره اخطار نیز به مراکز داده شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های بالقوه این استان برای معرفی بیشتر و جذب گردشگر استفاده شود، اظهارکرد: برگزاری جشنواره های تابستانه از جمله چارسوق در 8 شهرستان استان با این هدف برگزار شد.
یزدان پناه با اشاره به اینکه صنعت سبز گردشگری با راه‌اندازی اقامت‌های بوم گردی رونق می‌یابد، خاطرنشان کرد: بنا داریم برای روستاهای هدف گردشگری برنامه‌های بازدید و جشنواره‌هایی را به‌صورت مداوم برگزار و از این طریق فرهنگ گردشگر پذیری مردم آن روستا را نیز ارتقا و نگاه‌ها را در این زمینه سامان دهیم، زیرا حضور گردشگر در روستا برای ساکنان تهدید نیست بلکه فرصتی برای رونق اقتصادی آن منطقه از طریق فروش محصولات لبنی، کشاورزی و صنایع‌دستی آنان است.

 انتهای پیام

captcha