اجرای ۶۱ طرح توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان در محرومیت‌زدایی سه دهستان
کد خبر: 3751201
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

اجرای ۶۱ طرح توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان در محرومیت‌زدایی سه دهستان

گروه اجتماعی ــ جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان یادآوری کرد: یکی از درخواست های رهبری انقلاب آباد کردن یک هزار نقطه محروم در کشور است.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از ایرنا، سرهنگ علی قراباغی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان یادآوری کرد: یکی از درخواست های رهبری انقلاب آباد کردن یک هزار نقطه محروم در کشور است.
وی اضافه کرد: آباد کردن 128 دهستان کشور از سال گذشته در دستور کار سپاه قرار گرفت که سهم همدان سه دهستان پیشخور فامنین، خزل شرقی نهاوند و دهستان مهربان کبودرآهنگ است.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان توضیح داد: اجرای 61 طرح در این سه دهستان توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه آغاز و بخشی از آنها بهره برداری شد.
سرهنگ قراباغی ادامه داد: این طرح ها شامل آبرسانی به روستاها، مرمت درمانگاه، مساجد و مدارس، لایروبی قنوات، احداث آب بند، حصارکشی مدارس و درمانگاه ها است.
وی گفت: به تازگی پنج طرح در دهستان مهربان اولیا کبودآهنگ با هزینه کرد 2 میلیارد و 150 میلیون ریال تکمیل و بهره برداری شد.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان اظهار داشت: بروز سیل منجر به ورود خسارت به چند روستا می شد که با ایجاد دیوار ساحلی این مشکل رفع شد.
سرهنگ قراباغی ایجاد حصار برای درمانگاه روستای اوزون دره به طول 200 متر، ایجاد دیوار ساحلی برای روستای آب مشکین به طول 400 و ارتفاع 1.5 متر و ایجاد دیوار ساحلی در روستای اکنلو به طول 200 متر را از جمله طرح های اجرا شده برشمرد.
وی بیان کرد: یک کیلومتر لوله گذاری به منظور آب رسانی به روستای آب مشکین از توابع شیرین سو صورت گرفت که برای عملیاتی شدن آن یک حلقه چاه حفر و 200 متر برق کشی شد.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان اظهار داشت: برای اجرای این طرح از توان مردمی نیز استفاده می شود تا آنها پس از بهره برداری از طرح، از آن به خوبی مراقبت کنند.
فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در پنج محور عمرانی، اشتغال و معیشت، فرهنگی، تعلیم و تربیت و آموزش سبک زندگی اسلامی تعریف شده است.
انتهای پیام

captcha