شجاعانه رسالت خود را به‌ جا آوردید/ سند وقوع این جنایت برای همیشه در تاریخ به ثبت رسید
کد خبر: 3751769
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
طیبی در مراسم تقدیر از خبرنگاران و عکاسان ایکنا و ایسنا:

شجاعانه رسالت خود را به‌ جا آوردید/ سند وقوع این جنایت برای همیشه در تاریخ به ثبت رسید

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی در آیین قدردانی از خبرنگاران و عکاسان ایکنا و ایسنای خوزستان با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و تلاش شجاعانه گروه رسانه‌ای حاضر در حادثه گفت: خبرنگار و عکاسان ایسنا و ایکنای خوزستان با عملکرد تأثیرگذار و مثال‌زدنی خود توانستند سربلند از دل این حادثه خارج شوند و سند وقوع این جنایت را برای همیشه در تاریخ به ثبت برسانند.

تقدیر از خبرنگاران و عکاسان ایسنا و ایکنا حاضر در حمله تروریستی اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، روز گذشته 8 مهرماه در آیین قدردانی از خبرنگاران و عکاسان ایسنا و ایکنای خوزستان، حاضر در حمله تروریستی اهواز، با اشاره به اتفاقات ناگوار و نیت شوم تروریست‌ها که روز 31 شهریور 97 در اهواز رخ داد بیان کرد: در روز حادثه تروریستی اهواز که استکبار جهانی سعی در متزلزل نشان دادن جمهوری اسلامی ایران و تضعیف روحیه مردم داشت، با اقدام شجاعانه خبرنگاران و عکاسان خبری ایسنا، ایکنا و دیگر رسانه‌ها که در صحنه حضور داشتند و دلیرانه رسالت خود یعنی عکاسی و خبررسانی را انجام دادند، نقشه شوم تروریست‌ها به حاشیه رانده شد و سند مظلومیت مردم خوزستان و ایران به همت تلاشگران عرصه رسانه به جهانیان نشان داده شد؛ هرچند که بی‌شک این عزیزان با دیدن صحنه‌های مظلومیت و به شهادت رسیدن و یا مجروح شدن هموطنان خود رنج بسیاری را متحمل شدند.

سربلند از دل حادثه خارج شدید
طیبی افزود: سرعت ثبت و نشان دادن تصاویر مربوط به حادثه تروریستی اهواز و همچنین خبررسانی وقوع این حمله تروریستی در همان لحظات اولیه شروع حادثه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که خوشبختانه خبرنگار و عکاسان ایسنا و ایکنای خوزستان با عملکرد تأثیرگذار و مثال‌زدنی خود توانستند سربلند از دل این حادثه خارج شوند و سند وقوع این جنایت را برای همیشه در تاریخ به ثبت برسانند.

اقدام به موقع گروه رسانه‌ای حاضر در حمله تروریستی اهواز
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدام به موقع گروه رسانه‌ای حاضر در حمله تروریستی اهواز اظهار کرد: شجاعتی که این عزیزان نشان دادند مثال‌زدنی است چراکه در چنین مواقعی عکاس و خبرنگار تنها لحظات کوتاهی را برای خبرساز کردن سوژه خود در دنیا در اختیار دارد. با این حال، گروه رسانه‌ای حاضر در این حمله تروریستی با تکیه بر تجربه و توانایی خود توانست شجاعانه رسالت خودش را به جا بیاورد که بنده نیز به خود می‌بالم که همکارانم در ایسنا و ایکنای خوزستان چنین کار ارزشمندی را انجام دادند تا این اقدام در سراسر جهان قاطعانه محکوم شود.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین به عملکرد جهاد دانشگاهی در دیگر زمینه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: از جهاد دانشگاهی توقعی جز این نمی‌رود چراکه در سنگرهای دیگر هم که سنگر علم، فناوری و سازندگی است همکاران ما در تلاش هستند.

طیبی بیان کرد: کاش در این مورد که کشور باید متکی بر توان ملی و علم و فناوری خود باشد بیشتر توجه و تمرکز می‌شد تا  وضعیت کشور امروز به این شکل نباشد، زیرا هم استعدادهای بسیار خوبی برای انجام کارهای بزرگ داریم و هم اینکه ملت ایران مستحق شرایط بسیار بهتری است که امیدواریم در آینده به این امر توجه ویژه‌ای شود.

دستاورد بزرگ جهاد دانشگاهی خوزستان
وی با اشاره به دستاورد بزرگ جهاد دانشگاهی خوزستان مبنی بر ساخت مته‌های حفاری تصریح کرد: این دستاورد به لحاظ تکنولوژی بسیار ارزشمند است که یقیناً دستیابی به آن امکان‌پذیر بود و امیدوارم که به خوبی از این دستاورد استفاده شود زیرا این مهم در سطح ملی و بین‌المللی حائز ارزش بسیار زیاد مادی و معنوی از جمله ایجاد اشتغال برای استان خوزستان است.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: از آنجا که وظیفه داشتیم تا به شکل حضوری از زحمات همکارانمان در ایسنا و ایکنای خوزستان تقدیر کنیم، خدمت رسیدیم تا عملکرد بسیار خوب این دو مجموعه زحمتکش را ارج بنهیم.

همچنین سیدعلی‌رضا علوی، رئیس جهاددانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: مجموعه دانشگاهیان استان خوزستان به لطف اتحاد و همدلی که با یکدیگر دارند در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های مشترک خوبی را انجام می‌دهند و تعاملی که مجموعه جهاد دانشگاهی با مجموعه دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی و نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دارد توانسته هم‌افزایی خوبی را ایجاد کند.

وی افزود: امروز با دو مناسبت در خدمت شما هستیم؛ یکی رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی عکس «آن سوی واقعه» و دیگری قدردانی از عکاسان و خبرنگاران ایسنا و ایکنای خوزستان که در حمله تروریستی اهواز حاضر بودند.

رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: سال گذشته نخستین دوره جشنواره ملی عکس «آن سوی واقعه» با مساعدت و همکاری جهاد دانشگاهی استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز با شرکت و حضور 27 استان برگزار شد و بازخورد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشت. امیدواریم امثال نیز مانند سال گذشته برگزاری این رویداد بتواند نشان دهد که استان خوزستان در عرصه‌های اعتقادی و مذهبی و ترکیب این دو در عرصه هنر جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

دوستان خبرنگار و عکاس ما به تازگی به عمق فاجعه‌ پی برده‌اند
علوی با اشاره به انعکاس بی‌نظیر عملکرد عکاسان و خبرنگاران ایسنا و ایکنای خوزستان حاضر در حمله تروریستی اهواز بیان کرد: بنده به عنوان خبرنگار و کسی که یک دهه از عمرش را در عرصه خبررسانی طی کرده است عرض می‌کنم که دوستان خبرنگار و عکاس شاید به تازگی به عمق فاجعه‌ای که برای آن‌ها رخ داده است پی برده باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان‌ کرد: از همان ساعات اولیه که خدمت همکارانمان در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا رسیدم، اطلاع از عمق فاجعه به خوبی در چهره‌هایشان نمایان بود، چراکه با دیدن تصاویر منتشر شده و حمله وحشیانه تروریست‌ها به سمت مردم و سربازان بی‌سلاح پی به نامردی و جنایت در این حادثه برده بودند. به همین خاطر افتخار می‌کنم که جوانان استان خوزستان در رسانه‌های مختلف از جمله عزیزان ما در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای خوزستان توانستند با طمأنینه، تدبیر و در عین حال سرعت، کاری را انجام دهند که همه ما تا سال‌ها به آن می‌بالیم.

محمدامین صالحی‌نژاد، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان، هم با بیان اینکه در حمله تروریستی اهواز 24 نفر از هموطنان ما به شهادت رسیدند اظهار کرد: همکارانمان در ایسنا و ایکنای خوزستان در 31 شهریور 97، که اولین روز از هفته دفاع مقدس و انجام رژه نیروهای مسلح بود، در صحنه حضور داشتند.

وی گفت: تلاش عکاسان و خبرنگاران برای به تصویر کشیدن صحنه‌های مظلومیت شهدای حمله تروریستی و جانفشانی نیروهای مسلح برای نجات جان مردم به خوبی نمایش داده شد.

شجاعانه تا لحظه آخر ایستادند
وی افزود: به یاد دارم درست در حین وقوع حمله تروریستی و در زمانی که صدای رگبار گلوله به گوش می‌رسید خبرنگاران و عکاسان تماس گرفتند و هر چه به آن‌ها می‌گفتیم که برگردید و از صحنه دور شوید کارساز نبود و این عزیزان شجاعانه تا لحظه آخر ایستادند و رسالت خود را به جا آوردند.

صالحی‌نژاد تصریح کرد: هرچند که روایت تلاش آن‌ها به سادگی در کلام نمی‌گنجد و تأثیر روانی دیدن این تصاویر وحشتناک بر آن‌ها بر کسی پوشیده نیست؛ لازم است ذکر شود که چند نمونه از این عکس‌ها با همکاری وزارت امور خارجه به سازمان ملل ارسال شده است.

همچنین، در پایان این مراسم از خبرنگاران و عکاسان ایسنا و ایکنای خوزستان قدردانی و سپس از پوستر دومین جشنواره ملی عکس «آن سوی واقعه» رونمایی شد.

 انتهای پیام

captcha