رونمایی از 3 نرم‌افزار جدید مرکز نور با حضور آیت‌الله اراکی
کد خبر: 3751853
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

رونمایی از 3 نرم‌افزار جدید مرکز نور با حضور آیت‌الله اراکی

گروه فناوری اطلاعات ــ سه نرم‌افزار جدید مرکز نور با عناوین «نورالولایه 2»، دانشنامه «تاریخ تشیع» و دانشنامه «فضائل اهل‌بیت(ع)» با حضور آیت‌الله محسن اراکی در قم رونمایی می‌شود.

رونمایی از 3 نرم‌افزار جدید مرکز نور با حضور آیت‌الله اراکیبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن بهرامی، مدیر پروژه تولید نرم‌افزارهای نورالولایه 2 و دانشنامه فضائل اهل‌بیت(ع) امروز 9 مهر در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در مرکز کامپیوتری نور گفت: یکی از اقدامات این مرکز، تولید نرم‌افزارهای جدید در بسترهای جدید و استانداردتر است که منجر به بهبود وضعیت جست‌وجوی مطالب در این مجموعه‌ها می‌شود و بازیابی اطلاعات در اشکال مختلف تشهیل شده است.

وی با بیان اینکه همچنین سازگاری این نرم‌افزارها با سیستم‌های عامل مختلف بیشتر شده است و به روزرسانی نرم‌افزارها نیز از دیگر ویژگی‌های این تولیدات است اظهار کرد: نرم‌افزار نورالولایه گنجینه منابع امامت و ولایت است که عمدتا آثار کلامی را شامل است همچنین نرم‌افزار دانشنامه فضائل اهل‌بیت‌(ع) هم به فضائل اهل‌بیت(ع) در منابع اهل سنت پرداخته است.

بهرامی تصریح کرد: نورالولایه کتابخانه مربوط به امامت و ولایت است که شامل 555 عنوان در هزار و 122 جلد کتاب است و عناوینی فرعی شامل، کلام شیعی، مبانی و ادله امامت، ادله قرآنی امامت، مناظرات و مستبصرین و ... را در خود دارد.

بهرامی با بیان اینکه دانشنامه فضائل اهل‌بیت(ع) هم کتابخانه‌ای شامل؛ 85 عنوان و 236 جلد کتاب از اهل سنت در مورد فضائل اهل‌بیت(ع) است  ادامه داد: درختواره این نرم‌افزار، شامل دوهزار و 300 موضوع است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و روایات، عنوان عام اهل‌بیت(ع) بیان شده است ولی مصادیق آن ذکر نشده بنابراین استخراج مصادیق از روایات اهل‌بیت(ع) از کارهای خوبی است که در این نرم‌افزار صورت گرفته است.

یادآور‌می‌شود مراسم رونمایی از سه نرم‌افزار مذکور روز پنجشنبه 12 مهرماه از ساعت 10 تا 12 در مرکز کامپیوتری نور با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام

captcha