اجرای طرح‌های ویژه برای ترویج ازدواج آسان در ماهنشان
کد خبر: 3752442
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

اجرای طرح‌های ویژه برای ترویج ازدواج آسان در ماهنشان

گروه اجتماعی ــ فرماندار ماهنشان پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی را امری مهم خواند و گفت: طرح‌های ویژه برای ترویج ازدواج آسان در ماهنشان اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌های ویژه برای ترویج ازدواج آسان در ماهنشانبه گزارش ایکنا از زنجان، مجتبی نوری، فرماندار شهرستان ماهنشان شامگاه سه‌شنبه، 10 مهرماه در حاشیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب زنجان و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، با حضور در غرفه ایکنا، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نمایشگاه کتاب با حضور واحدهای انتشارات پیشرو و برتر در شهرستان‌ها برگزار شود.
وی به وجود سه باب کتابخانه در شهرهای ماه‌نشان، دندی و پری اشاره کرد و گفت: ۷۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس شهرستان ماه‌نشان تحصیل می‌کنند که توسط اداره آموزش و پرورش، نمایشگاه‌های کتاب برای آنان برگزار می‌شود.
فرماندار شهرستان ماهنشان شعرا، نویسندگان و هنرمندان را سرمایه‌های فرهنگی برشمرد و گفت: در کشور و به تبع آن در زنجان  شاهد این هستیم که ادبیات شفاهی قوی‌تر از ادبیات مکتوب است.
وی با اشاره به کمرنگ بودن نقش کتاب در سبد کالای خانوارها، تصریح کرد: استفاده از خدمات فرهنگی و مطبوعات برای برخی پرهزینه تلقی می‌شود در حالی که باید توجه داشت که با وجود گسترش شبکه‌های مجازی، هیچ‌کس بی‌نیاز از کتاب نیست.
نوری با اشاره به کم‌ بودن آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ماهنشان، خاطرنشان کرد: این شهرستان مردمانی متدین داشته و حتی در این شهرستان معتاد متجاهر وجود ندارد ولی طلاق موردی است و طرح‌های قابل توجهی در راستای ازدواج آسان در این شهرستان اجرا شده است و برنامه‌های ویژه‌ای داریم.
این مسئول به تدوین سند توسعه شهرستان ماهنشان اشاره کرد و گفت: در قالب این سند، اجرای طرح منظومه‌های روستایی برای شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام
captcha