مهارت‌محوری در آموزش متوسطه؛ سیاست آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3752761
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

مهارت‌محوری در آموزش متوسطه؛ سیاست آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش استان مهارت‌محوری و توسعه فرهنگ کارآفرینی در آموزش متوسطه است.

مهارت‌محوری در آموزش متوسطه؛ سیاست آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

مهین منافی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سالتحصیلی جاری سیاست وزارت آموزش و پرورش مهارت محوری و توسعه فرهنگ کارآفرینی در آموزش متوسطه است.

وی گفت: خلق فرصت، قراردادن دانش‌آموزان در مسیر موفقیت، استفاده از تجارب عملی، تبیین ارزش‌کار، کلید واژه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.

منافی با تاکید بر لزوم توجه به طرح درس ملی توسط دبیران و هنرآموزان در مدارس، افزود: نقش مدیران مدارس در ارتباط با اولیا و دبیران و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار کلیدی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال‌تحصیلی گذشته تعداد 64 هزار و411 نفر دانش‌آموز در متوسطه نظری و تعداد 23 هزار و 670 دانش‌آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل کردند که امسال با افزوده‌شدن پایه دوازدهم این تعداد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه توسعه عدالت آموزشی، ارتقاء کیفیت آموزشی و فرآیند یاددهی و یادگیری، افزایش اثربخشی معلمان مدارس روستایی، کم‌برخوردار و کم‌جمعیت و ارتقاء مهارت شغلی معلمان علاقه‌مند به تدریس دروس نیمه‌مرتبط با رشته تحصیلی از اهداف این طرح می‌باشد.

انتهای پیام

captcha