سختکوشی و صبر رتبه اول کشور را برایمان رقم زد/ از همه قدردانی می‌کنم به جز مسئولان
کد خبر: 3753386
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
گفت‌و‌گوی ایکنا با سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان؛

سختکوشی و صبر رتبه اول کشور را برایمان رقم زد/ از همه قدردانی می‌کنم به جز مسئولان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ باقر سواری، سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان، با بیان اینکه طی این سال‌ها سختکوشی، مداومت و صبوری کردیم تا توانستیم رتبه اول مسابقات کشور را به دست بیاوریم، گفت: از همه استادانمان تقدیر می‌کنم به جز مسئولان. از روزی که اول شدیم هیچ کدام از مسئولان سازمان‌های فرهنگی استان خوزستان حتی یک پیام تبریک هم برایمان ارسال نکردند.

سخت‌کوشی، مداومت و صبر رتبه اول کشور را برایمان رقم زد/ از همه قدردانی می‌کنم به جز مسئولان

به گزارش ایکنا از خوزستان، گروه تواشیح میعاد خوزستان با امتیاز 84/34 رتبه نخست چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را از آن خود کرد.

باقر سواری، سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه مسابقات در سطح خوبی برگزار شد،‏ گفت: تأثیر نمره فینال کمتر از نیمه نهایی بود و جبران فاصله نمره نیمه نهایی در فینال بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: به اثری که آماده کرده بودیم و اعتماد به نفسی که طی سال‌ها کسب کرده بودیم مطمئن بودیم و می‌دانستیم که می‌توانیم اختلاف نمره نیمه‌نهایی در فینال را جبران کنیم. فقط گروه ما توانست این تفاوت نمره را جبران کند و دیگر گروه‌ها در همان رتبه‌های قبلی خود باقی ماندند.

سخت‌کوشی، مداومت و صبر رتبه اول کشور را برایمان رقم زد/ از همه قدردانی می‌کنم به جز مسئولان

سواری با اشاره به اینکه اختلاف ما با دیگر گروه‌ها در نیمه‌نهایی بسیار اندک و هفت دهم بود، افزود: باید سه برابر این نمره را در فینال کسب می‌کردیم تا اول می‌شدیم. با توجه به توانایی و عزم گروه و کیفیت اثری که آهنگسازی شد این فاصله جبران شد. همچنین نسبت به آثار دیگر گروه بی‌اطلاع نبودیم و می‌دانستیم چه آثاری قرار است خوانده شود. البته همه این‌ها در حد اشاره لفظی است، اما اجرا در صحن علنی مسابقات مطلب دیگری است و اگر گروه نتواند آنچه را می‌خواهد اجرا کند همه این پیش‌بینی‌ها برهم می‌خورد. همان طور که نتوانستیم آنچه را می‌خواهیم در قم و مرحله نیمه نهایی اجرا کنیم، اما در فینال خدا کمک کرد و توانستیم خوب اجرا کنیم.

سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان درباره شیوه تأثیر نمره نیمه‌نهایی و فینال در نتیجه نهایی مسابقات گفت: با این شیوه موافق نیستم. به نظرم باید به نمره فینال بهای بیشتری داده شود تا گروه‌ها با انگیزه بیشتری در مسابقات شرکت کنند. وقتی گروهی در نیمه‌نهایی سوم شود و اختلافش هم با گروه اول یک نمره باشد باید در فینال سه و نیم نمره بیشتر بگیرد تا اول شود. جبران این نمره در فینال با توجه به رقابت تنگاتنگ و ممتاز خواندن گروه‌ها خیلی مشکل است، چون کیفیت کار گروه‌ها در فینال خیلی به هم نزدیک است.

وی درباره آثار خوانده شده این گروه در مرحله نیمه‌نهایی و فینال توضیح داد: اثر نیمه‌نهایی از جمله آثاری بود که ما شعرش را در اختیار حاج ناصر دغاغله قرار دادیم تا آهنگسازی شود. شعرش از جمله اشعار ماندگار در تاریخ تشیع و برگرفته از قصیده معروف دعبل خزاعی است. همان قصیده طائیه که در مدح اهل‌بیت(ع) سروده شده و در محضر امام رضا(ع) خوانده شده و ایشان بسیار از این قصیده متأثر می‌شود. آنجا که دعبل از قبور مطهر ائمه(ع) می‌گوید امام رضا(ع) دو بیت به این قصیده اضافه می‌کند که مربوط به مزار ایشان است و محل قبر خودشان را توس معرفی می‌کنند. همچنین در مرحله فینال اثری که در سال گذشته خواندیم با یکسری تغییرات اجرا کردیم که مورد توجه داوران قرار گرفت و توانستیم امتیاز لازم را کسب کنیم.

سواری بیان کرد: رتبه‌های مختلفی در مسابقات سال‌های گذشته به دست آوردیم‎؛ طی این سال‌ها سختکوشی و مداومت و صبوری کردیم. از همه سلایق استادان فن تواشیح استفاده کردیم. از حاج مهدی دغاغله‏، ناصر دغاغله‏، رضا شریفی، حسن خانچی، سیدکریم موسوی، قاسم مقدمی و استاد آل‌کثیر تقدیر می‌کنم، به ویژه از عباس حزباوی که از اشعار بسیار زیبای ایشان در این سال‌ها بهره بردیم. از تمامی دوستان قاری قرآن که در شبکه‌های اجتماعی ابراز لطف کردند و به ما تبریک گفتند تشکر می‌کنم. 

سخت‌کوشی، مداومت و صبر رتبه اول کشور را برایمان رقم زد/ از همه قدردانی می‌کنم به جز مسئولان

وی افزود: از همه اعضای گروه میعاد که در سال‌های گذشته با ما بودند و اعضای فعلی تقدیر می‌کنم. به آن‌ها و خانواده‌هایشان سخت گذشت. تمرینات برای مسابقات واقعاً طاقت‌فرسات. از همه قدردانی می‌کنم به جز مسئولان که متأسفانه ما فراموش‌شدگانیم و هیچ کاری برای تواشیح نکردند. از روزی که اول شدیم هیچ کدام از مسئولان سازمان‌های فرهنگی استان خوزستان حتی یک پیام تبریک هم برایمان ارسال نکردند. فقط خانواده‌هایمان به استقبال ما آمدند. هزینه سفر به اراک را هم از جیب خودمان دادیم. ما هم هیچ انتظار تبریک و کمک و همراهی از مسئولان نداریم.

سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان اظهار کرد: نباید از کار بسیار بزرگ دیگر گروه‌های خوزستانی غافل بود و نباید فقط به گروه اول بسنده شود. کار گروه آل یاسین، الانوار، العباد و انوارالزهرا قابل تقدیر است و من مطمئنم در سال‌های آینده حتماً رتبه‌های برتر را از آن خود می‌کنند، به شرط آنکه استقامت و کار کنند.

یادآور می‌شود باقر سواری، منصور علوی مرام، سیدجاسم موسوی، یاسر سواری، علی سواری و ایوب بنی‌تمیم از اعضای گروه تواشیح میعاد خوزستان در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بودند.

انتهای پیام

captcha