15 شعبه از مؤسسه بیت‌الاحزان در استهبان و بهره‌مندی حدود 800 قرآن‌آموز
کد خبر: 3754060
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
تاج‌بخش خبر داد:

15 شعبه از مؤسسه بیت‌الاحزان در استهبان و بهره‌مندی حدود 800 قرآن‌آموز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مسئول شعب مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌ا‌لاحزان استهبان از وجود 15 شعبه در این شهرستان و حضور حدود 500 قرآن‌آموز خردسال در مهد و پیش‌دبستانی و حدود 300 قرآن‌آموز بزرگسال خبر داد.

احمد تاج‌بخش، دبیر جشنواره ملی جببرئیل امین و مسئول شعب مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌ا‌لاحزان شهرستان استهبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: 15 مرکز از مؤسسه در شهرستان استهبان فعالیت می‌کند که سه مرکز در خود شهر و 12 مرکز دیگر در روستاهای شهرستان استهبان قرار دارد.
وی ادامه داد: از فعالیت‌های عمومی این مراکز می‌توان به برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تجوید و ترجمه و مفاهیم و همچنین فعالیت‌های مهد و پیش‌دبستانی قرآن اشاره کرد که ویژه خردسالان پنج و شش سال است.
تاج‌بخش اظهار کرد: حدود 500 قرآن‌آموز خردسال دختر و پسر در مهد و پیش‌دبستانی و حدود 300 قرآن‌آموز بزرگسال آقا و بانو هستدر مراکز مؤسسه در شهرستان استهبان در حال بهره‌گیری از علوم قرآنی هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی این شعب در شهرستان استهبان اضافه کرد: مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی و تفسیر قرآن و دو خوابگاه یکی ویژه بانوان ایرانی و دیگری ویژه بانوان عراقی در سطح شهرستان استهبان فعال است که این بانوان پس از گزینش و مصاحبه و کسب موفقیت در دوره آزمایشی، برای دوره یکساله حفظ قرآن انتخاب شدند.
مسئول شعب مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌ا‌لاحزان شهرستان استهبان با اشاره به دانش‌سرای علوم قرآن و حدیث باقر‌العلوم(ع) وابسته به مؤسسه، اظهار کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برپایی دوره‌های تربیت معلم ویژه حافظان کل قرآن اشاره کرد که پس از طی کردن مراحل مصاحبه و قبولی در آزمون ورودی در دوره‌ها پذیرش می‌شوند. از جمله این رشته‌های تربیت مربی می‌توان به روخوانی و حفظ طی شهریورماه امسال و دوره تربیت مربی تجوید در حال حاضر و همچنین دوره تربیت معلم ترجمه و مفاهیم قرآن در آذرماه اشاره کرد.
تاج‌بخش بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های شاخص این مؤسسه در شهرستان بیت‌الاحزان می‌توان به آمادگی حفاظ مؤسسه برای کسب موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی سازمان سنجش و سازمان اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی بنا بر مصوبه مجلس برای حافظان کل قرآن کریم در صورت موفقت در کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث، برای دریافت مدرک کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث وزارت علوم و تحقیقات اسلامی بدون محدودیت سنی و در نظر گرفتن مدرک تحصیلی گذشته حافظ اشاره کرد.
وی موفقیت 100 در صدی حفاظ دانشسرای باقرالعلوم در دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ادامه داد: امسال چون کار تخصصی‌تر در دانش‌سرا انجام شد و حفاظ با دقت بیشتری گزینش شدند، دو آقا و پنج بانو پذیرش شدند که با گذراندن دوره هشت ماه در دانش‌سرا موفق به دریافت مدرک این مقطع شدند این حفاظ از استان‌های تهران، یزد، کرمان، فارس، خوزستان و چهارمحال و بخنتیاری بوده‌اند.
مسئول شعب مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌ا‌لاحزان شهرستان استهبان اظهار کرد: این دانش‌سرا تنها یک شعبه دارد که در شهرستان استهبان است که در آن از بانوان و آقایان حافظ قرآن پذیرش به عمل می‌آید.
انتهای پیام

captcha