نقش و جایگاه تبلیغات در حوزه دین نباید مورد غفلت قرار گیرد
کد خبر: 3754630
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

نقش و جایگاه تبلیغات در حوزه دین نباید مورد غفلت قرار گیرد

گروه معارف - رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه‌ با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه تبلیغات در حوزه دین نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: مهمترین رسالت نبی‌مکرم اسلام(ص) رساندن پیام خداوند به آحاد جامعه بود، پس باید به اهمیت و جایگاه تبلیغ در قرآن پی برد.

نقش و جایگاه تبلیغات در حوزه دین نباید مورد غفلت قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بیان کرد: هم‌اکنون ۷۰ مبلغ دینی با هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مشغول به تبلیغ معارف دینی و اقامه نماز ظهر و عصر در ارگان‌ها و ادارت شهرستان ارومیه هستند.

وی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی ارومیه به ۴۵ مسجد حاشیه‌ای شهر و روستاهای اطراف شهرستان ارومیه نیز روحانی اعزام کرده و آنها در حال حاضر مشغول تبلیغ مسائل دینی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند جوانان ما را از اسلام و انقلاب دور کنند، تصریح کرد: خانواده ها باید بدانند بهترین ابزار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، ترویج مسائل دینی به‌ویژه آشناساختن فرزندان با نماز و مساجد است.

‌علیپور خاطرنشان کرد: ۶۰ مؤسسه و ۳۵ خانه قرآنی نیز با هدف ترویج فرهنگ اسلامی در ارومیه فعالیت دارند و فعالیت‌هایی همچون آموزش عمومی، روخوانی قرآن‌کریم، تربیت معلم قرآن و مربیان پیش‌دبستانی را برعهده‌ دارند.

وی با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه تبلیغات در حوزه دین نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: مهمترین رسالت نبی‌ مکرم اسلام(ص) رساندن پیام خداوند به آحاد جامعه بود، پس باید به اهمیت و جایگاه تبلیغ در قرآن پی برد.

‌علیپور با اشاره به ثبت‌نام انتخابات شورای کانون مداحان و شعرای آئینی نیز یادآور شد: ثبت‌نام متقاضیان از ۱۵ مهرماه به مدت یک ماه آغاز شده که پس از بررسی صلاحیت‌های علاقه‌مندان، انتخابات نهم آذرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه ادامه داد: هم‌اکنون سه هزار و ۷۴۲ مسجد در آذربایجان غربی وجود دارد و ۶۰۰ روحانی تحت نظر تبلیغات اسلامی استان در طرح‌های هجرت، مدارس امین و مستقر در مساجد مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

captcha