ثبت‌نام دوره‌های تربیت مربی قرآن آغاز شد
کد خبر: 3754647
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

ثبت‌نام دوره‌های تربیت مربی قرآن آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اداره اوقاف در رشته‌های تربیت مربی حفظ، روخوانی و روانخوانی و حفظ مجازی قرآن ثبت‌نام می‌کند.

ثبت‌نام دوره‌های تربیت مربی قرآن آغاز شدحجت‌الاسلام جعفر جنتی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: ثبت‌نام دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم، تربیت مربی روخوانی و روانخوانی و تربیت مربی حفظ مجازی قرآن در استان زنجان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها در سال‌های گذشته در قم برگزار می‌شد، بیان کرد: از امسال این دوره‌ها در استان‌ها برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به دفاتر اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و اداره کل مراجعه کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: افراد برای ثبت‌نام در دوره حفظ ۵ جزء باید دست‌کم ۵ جزء از قرآن را حفظ و بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و داشتن سن بالای ۱۸ سال و مدرک تجوید نیز برای ثبت‌نام در دوره روخوانی و روانخوانی الزامی است.
این مسئول آشنایی به کامپیوتر، حافظ دست کم ۱۰ جزء قرآن بودن و داشتن ۱۸ سال سن را از شرایط ثبت‌نام در دوره تربیت مربی حفظ‌ مجازی قرآن برشمرد و گفت: از علاقه‌مندان آزمون کتبی و دوره‌های حفظ آزمون شفاهی گرفته می‌شود.
جنتی ادامه داد: برای آزمون کتبی کتاب درسنامه قرآن کریم از طرف سازمان اوقاف به طور رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد و پس از موفقیت در این دوره‌ها مدرک معتبر از ستاد حفظ سازمان اوقاف به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افراد پس از این دوره‌ها باید دوره کارورزی ۳ ماهه با ۱۰ نفر قرآن‌آموز را سپری کنند‌، تصریح کرد: پس از اعطای مدرک‌ افراد می‌توانند در موسسات قرآن زیر نظر اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی تدریس کنند.
انتهای پیام
captcha